Aandacht voor enorm kinderleed na de aardbeving

De opbrengst sponsordiner via de stichting ‘Save the Children`

/imagecache/lg/uploads/2023/02/lelystad-color-1.jpg

EEN SPONSORDINER IN EEN BIJZONDERE AMBIANCE

In een opmerkelijk actie,  voortvloeiend uit de landelijke actiedag voor Giro 555, organiseert de Kiwanis Club Lelystad op vrijdag 10 maart a.s. een sponsordiner. De opbrengst daarvan wordt besteed, via de stichting ‘Save the Children’, voor steun aan de kinderen en jongeren die zwaar te lijden hebben onder de gevolgen van de aardbeving in Turkije en Syrië.

“We zijn getroffen door het leed dat vele kinderen bij die verschrikkelijke aardbeving is overkomen. Velen hebben hun ouders verloren. Families zijn uit elkaar gerukt. Andere kinderen hebben broertjes en zusjes verloren, zijn zelf gewond geraakt, hebben geen thuis meer. Hun toekomst ziet er niet best uit. Door dit sponsordiner willen wij gelden inzamelen voor medische zorg, voedsel, kleding en onderkomen voor de jongste slachtoffers van deze immense en voor ons onvoorstelbare ramp”, licht voorzitter Herman Vermeer de plannen toe.

Op vrijdag 10 maart a.s. vindt er een sponsordiner plaats in Pannenkoekenrestaurant ‘Hans & Grietje’, Sternweg 2A in Zeewolde. “We zijn er in geslaagd om in samenwerking met vele toeleveranciers van de horeca een pannenkoekendiner te arrangeren, waaraan iedereen kan deelnemen tegen een vaste prijs van €25,00 p.p. exclusief drank. Zo kunnen we niet alleen onze eigen smaakpupillen verwennen, maar tegelijkertijd in actie komen voor de kinderen uit het getroffen gebied en dragen we als volwassen en ook onze eigen kinderen bij aan de noodzakelijke hulp. We hebben bemerkt dat kringgesprekken op scholen gaan over de aardbeving en over het leed. Kinderen zijn er verdrietig over. Om er samen iets aan te doen helpt en is een soort levensles. Omdat we in de aanloop van velen steun hebben gekregen, komt de complete opbrengt ten goede aan dit doel. We hopen dat velen uit onze stad en omgeving aan zullen schuiven en dat we na afloop een groot bedrag kunnen overdragen aan ‘Save the Children’, een partner in de grote inzamelingsactie op 15 december jl.”, legt Vermeer het doel nader uit.

“We hebben onze hoop tevens gevestigd op bedrijven die met personeelsleden aan dit diner willen aanzitten. We organiseren het met gemengde gevoelens. Aan de ene kant zijn we er trots op dat we dit in gang hebben kunnen zetten en dat bedrijven uit de horecasector dit doel ondersteunen, aan de andere kant zien we steeds op tv de beelden vol ellende en verdriet. Zo worden we heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees. Het doet iedereen die het ziet pijn dat kinderen zo moeten lijden. Dan moeten we ons steentje bijdragen om dat leed te verzachten”, vertolkt de Kiwanis-voorzitter het gevoel van zijn leden.

Het benefietdiner bestaat uit drie gangen, er is entertainment en tijdens het diner is er een veiling van diverse en zelfs zeldzame objecten. Aanmelden kan via de site: www.hansengrietjezeewolde.nl

Voor verdere informatie: info@plus-ultra.nl  (Herman Vermeer) – 06 52355030