Beweegpark Padbroek schoner en fleuriger

Dankzij inzet leerlingen basisschool Zevensprong

Kiwanisclub wil graag iets betekenen voor de samenleving, en in het bijzonder de jeugd in de regio. Daarom zijn de leerlingen van de basisscholen in het Land van Cuijk een tijd geleden benaderd om met ideeën te komen. Aan de oproep is door de scholen ruim gehoor gegeven. Niet alles was haalbaar maar als beloning voor het meedenken kreeg iedere deelnemende school sowieso al een bedrag van 250 euro aangeboden.

Al langer stoorden de Zevensprongleerlingen zich aan het zwerfaval dat achterblijft in het beweegpark, waar maar weinig afvalbakken zijn. Die moesten er komen, en dan geen saaie standaard-afvalbakken, maar exemplaren die uitnodigen tot gebruik!

Gemeente Cuijk kon hier destijds niet zomaar gehoor geven. Maar in goed overleg tussen beide partijen heeft de actieve en financiële bijdrage van de Kiwanisclub het laatste zetje voor aanschaf, plaatsing én aankleding kunnen geven. Liefst vijf afvalbakken zijn geplaatst, voorzien van tien verschillende kleurrijke, zelfgemaakte tekeningen.

“Fijn dat jullie het zelf zo leuk vonden er enthousiast aan meegedaan hebben”, aldus wethouder David Sölez van de gemeente Land van Cuijk, “Jullie hebben daarmee allemaal gewonnen!” Het Cuijkse Beweegpark is er een stuk fleuriger op geworden, en vanaf nu ook een stuk schoner, daar zijn de leerlingen van overtuigd.