Blog Gouverneur april 2023

Extra AV, bijeenkomst Divisie oost, Inspiratiedag 22 april en Vacature Secretaris Kiwanis

Beste Kiwanis vrienden,

Extra Algemene Vergadering 4 maart te Zeist

Tijdens deze AV werd Christ van Oevelen (KC Wouw-Zoomvliet) benoemd tot gouverneur-elect. Christ brengt verjonging in het bestuur van Kiwanis Nederland. Hij is voornemens de rol van gouverneur 2 jaren in te vullen. Speerpunten in zijn beleid zijn: samenwerking, gouverneurstaken onderling verdelen met de leden van het Algemeen Bestuur en bovenal zich faciliterend opstellen richting clubs.

In deze AV is, overeenkomstig de wens van de leden, ook besloten om te stoppen met de jaarlijkse Kiwanis Magazine en voortaan een digitale versie beschikbaar te stellen.

Tijdens deze vergadering werd goedkeuring gegeven aan het 4-jaren plan (>90% positief) om de kasreserves te investeren in de toekomst van Kiwanis in Nederland. Voor clubs, met clubs en door clubs is het motto.

De commissie “Anders” presenteerde de voortgang in het ontwikkelen van een meerjaren plan om Kiwanis daadwerkelijk onderscheidend neer te zetten in de maatschappij en daadwerkelijk anders te gaan samen te werken binnen Kiwanis. Dit plan kreeg volledige steun.

/imagecache/lg/uploads/2023/03/20230304-111126-1.jpg

Bijeenkomst met presidenten van clubs in divisie 14 (Oost)

Op 20 februari waren de gouverneur en ad-interim LG van de divisie Rob van der Most aanwezig op een bijeenkomst van de 6 presidenten van de divisie. Vooral door de corona perikelen waren de 6 clubs al meerdere jaren niet bij elkaar gekomen. Rob werd uitgenodigd om in de komende maanden op clubbezoek te gaan. KC Oldenzaal had voor een 2e keer een Kiwanis Talent Award event georganiseerd voor middelbare scholen en MBO. In ieder kind zit talent, hoe mooi is het om kinderen te laten stralen!

De conclusie van de aanwezigen: “we hebben zeer veel geleerd en bruikbare ideeën opgedaan”, “dit initiatief 2 tot 3 keer per jaar organiseren”, “we onderkennen dat we lange tijd teruggetrokken van het landelijke Kiwanis gewerkt hebben”.

/imagecache/original/uploads/2023/04/ontmoeting.png

Inspiratiedag voor Kiwanis leden op 22 april te Zutphen

Reserveer deze dag in uw agenda! Op deze dag gaan we 12 interactieve workshops houden, met bijdrages uit clubs en veel externe sprekers. We hopen velen te mogen ontmoeten en samen energie opdoen om te werken aan de toekomst van Kiwanis clubs in Nederland. Er valt nog zoveel goeds te doen voor kinderen in onze samenleving!

Aanmeldingslink voor Inspiratiedag Kiwanis 2.0

Keynote spreker Hans Sepkman
Thema: Ieder kind de maximale mogelijkheden!                                                                    /imagecache/lg/uploads/2023/03/hans-spekman-staand.jpg

Vacatures in het bestuur van Kiwanis Nederland