Blog Gouverneur augustus 2023

Beste Kiwanis vrienden,

Algemene Ledenvergadering Kiwanis Internatonal District Nederland

Op 9 september is onze ledenvergadering gepland. Reserveer deze dag in jullie agenda! Op deze AV willen we statuutwijzigingen voorleggen die het mogelijk maken om in de toekomst online (of hybride) ledenvergaderingen te organiseren.

Graag nodigen wij leden met partners uit om naar het Openluchtmuseum in Arnhem te komen. We openen de AV met een inleiding door Hans Spekman. Daarna is er een rondleiding voor de partners.

Er zijn geen kosten verbonden aan deelname. Aanmelden kan via deze link:

Https://evenementen.kiwanis.nl

/imagecache/lg/uploads/2023/05/loods-goes-olm.jpg

Commissie Anders

Op 29 juli kwam de commissie Anders bijeen in ‘s Hertogenbosch. Tijdens deze energieke sessie is het nodige besproken waaronder de positieve reacties op de enquête omtrent het organiseren van een feest. Begin volgend jaar zal dit georganiseerd worden door leden, voor leden, waarbij de opbrengst van het feest naar een goed doel gaat.

Het is mooi om te zien dat de cie Anders gegroeid is tot een gemengd gezelschap van mannen en vrouwen, jong en oud. Op de AV van 9 september zal Christ van Oevelen i.s.m. een aantal leden een verdere update geven over de aktiviteiten van de commissie en hoe dit ingepast wordt in het nieuwe beleidsplan.

/imagecache/original/uploads/2023/08/update.png

Kiwanis hulp aan Oekraïne

Het is alweer meer dan 1 jaar geleden dat Kiwanis in Europa samen ruim 1 milj € ingezameld hadden om hulp te bieden aan vluchtelingen in Roemenië / Oekraïne. Kiwanis Children Fund Europa (KCF-E) coördineert de verzending en distributie van hulpgoederen. Recentelijk vertrok weer een vrachtwagen met 40 ton vanuit Luxemburg naar Roemenië. KCF-E werkt hierbij samen met partners, o.a. MARBELO, het bedrijf dat vorig jaar de schoenen leverde voor de actie Shoes for Romania.

KCF-E werkt ook aan een programma om de getroffenen van de aardbevingen in Turkije en Syrië te helpen.

/imagecache/lg/uploads/2023/08/afbeelding-oekraine.jpg

Zijn er clubs die willen doneren? Neem contact op met het secretariaat van KNF kiwanisnederlandfonds@kiwanis.nl

Piet Derks

Gouverneur Kiwanis Nederland 2020-2023