Blog Gouverneur december 2023

En dan is het zover. Een appje van Ap, waarin hij aangeeft, dat het de laatste nieuwsbrief is onder zijn inbreng. Zijn laatste maand als districtsadministrateur is ingegaan en we weten nu al, dat we hem gaan missen en dat we nog een grote uitdaging hebben om dit gat te vullen. Iets wat hoog op de agenda staat van het algemeen bestuur en waar we steun vanuit de leden hard kunnen gebruiken.

Maar 1 december staat ook voor mooie zaken. Zo kunnen we nu met trots melden, dat Sietske Hoving officieus toe treedt tot het dagelijks bestuur als Gouverneur Elect (bij de eerst volgende ALV zal dit officieel gebeuren) en dat we in haar een waardige opvolger gevonden hebben. Welkom in het DB Sietske!

Ook kijken we op 1 december terug op de vorige maand. Een maand waarin successen gevierd zijn.
Zo hebben we een extra leden vergadering gehad op de schitterende locatie in Tiel, waar iedereen kon stemmen op de voorgestelde statuten wijziging. Niemand stemde tegen!

Voor het algemeen bestuur en alle commissie leden stond de rest van de dag in het teken van de teamdag, de begeleidt werd door Harry Piekema. De insteek was “bottom up” denken vanuit de clubs / vanuit de leden, waarbij we als bestuur niet sturend maar faciliterend op willen gaan treden.
En als doel hadden we niet alleen inzichtelijk maken waar we moeten / kunnen veranderen, maar hier ook acties aan te koppelen, zodat we om de 6 weken kunnen peilen waar we staan en waar we bij moeten sturen. Iedereen ging met een goed gevoel en een stapel huiswerk naar huis 😉

/imagecache/lg/uploads/2023/12/quote-18-11-2023.jpg

Voor de niet deelnemers aan de teamdag hadden we nog een Social Media training geregeld, gegeven door Dieuwke. Hier werd zo succesvol op gereageerd, dat we gelijk begonnen zijn met het regelen van lokale Social Media trainingen, zodat we meer mensen kunnen bereiken. Op 7 december zal de eerste Social Media training gegeven gaan worden in Rucphen door Hidde en Suus en vele datums en locaties zullen nog volgen.

Tot slot wil ik iedereen een mooie en gezellige feestmaand toewensen en alvast een fijne jaarwisseling.

Groet,
Christ van Oevelen