Blog Gouverneur september 2021

laatste blog bestuursjaar 2020-2021

Beste Kiwanis vrienden,

Spreuk van de maand

"Alleen waar je te voet was, ben je ook werkelijk geweest". Goethe.

Op 16 augustus was ik op clubbezoek in Den Haag naar aanleiding van het 25-jarig lidmaatschap van Hans van Geest. Om gezondheidsredenen gaat Hans Kiwanis verlaten. Hans is district secretaris en secretaris van KNF geweest. Enkel door er te zijn en met de leden te praten ervaar je het Kiwanis gevoel en de vriendschappen in een club. Ik hoop dat de corona restricties snel gaan afnemen en wij, DB en LG’s  vaker in de gelegenheid zijn een club te bezoeken. In november bezoek ik de Kiwanis Club Westland in het kader van hun 25 jarig jubileum.

Watersnood in Zuid-Limburg

Er is met de clubs in de Regio Limburg Zuid overleg geweest n.a.v. vragen uit de Regio of en welke acties vanuit Kiwanis

opgezet konden worden. Tot op heden zijn er (nog) geen voorstellen gedaan voor ondersteuning van getroffenen.

Algemene Vergadering op 11 september 2021

De Algemene Vergadering zal plaatsvinden op 11 september van 10.00 tot 12.00 uur, alles digitaal via Zoom. Iedereen kan deelnemen.

Klik voor de agenda van de Algemene Vergadering op deze link.

Op weg naar een 2e termijn als gouverneur

Over een maand eindigt mijn jaar als gouverneur. Een rol die ik qua tijdsbesteding voor meer dan 95% vanuit de studeerkamer thuis heb ingevuld. Het Dagelijks Bestuur heeft wekelijks kort overleg gehad via Zoom! Dat was mogelijk en effectief omdat het team elkaar reeds kende. Met nieuwe leden zou dat aanzienlijk lastiger geweest zijn. Daarom hoop ik de 2e termijn te beginnen met enkele bijeenkomsten op locatie. Maar Zoom verdwijnt niet!

Voor het komende verenigingsjaar hebben we de begroting gemaakt op basis van een corona-vrij jaar. In de praktijk zal dit wel niet helemaal zo uitpakken. Wij zullen ook dit jaar weer minder geld uitgeven dan begroot. De reserves lopen daardoor op. Het Algemeen Bestuur zal gevraagd worden om voorstellen te komen hoe deze reserves af te bouwen.

Clubs pakken de draad weer op

De clubs Wouw Zoomvliet, Bergen op Zoom en Halderberge Rucphen organiseren samen een West Brabants golftoernooi op 9 september. Mede door deze opbregst kunnen zij samen 7500€ beschikbaar stellen voor ons Lustrumproject Het Vergeten Kind.

Op 11 september viert de club Arnhem haar 30 jaar bestaan met feestelijke activiteiten en de onthulling van een kunstwerk.

Kortom, er komt weer leven in de brouwerij!

Piet Derks

Gouverneur Kiwanis Nederland 2020-2021