Culinaire carrousel door binnenstad levert ruim 9.000 euro op voor lokale kinderprojecten

Walking Dinner 2024 was wederom succesvol en uitverkocht

Op de foto vlnr projectleider Bart Schumer, burgemeester Richard Korteland en preses Paul Drost

Een avondje eten in de Almelose binnenstad voor een goed doel. De formule van het Walking Dinner langs vier restaurants in de binnenstad beleefde woensdag zijn 22e editie. Dit keer konden de bijna 300 deelnemers zich te goed doen aan de gerechten van Het Wetshuys, Ibiza, The Shamrock, Willem IV en de Gastrobar en de wijnen van Wijnkoperij Prinsen.

De vijf horecabedrijven serveerden tegen kostprijs hun culinaire hoogstandjes en leverden zo hun bijdrage aan de opbrengst. Via sponsoring en ticketverkoop kwam het totaalbedrag uiteindelijk ruim boven de 9.000 euro uit. Meer dan op de symbolische cheque stond geschreven (8950 euro). Een deel van dat geld gaat naar het project Verjaardag in de Maak dat feestjes voor kinderen uit minder bedeelde huishoudens organiseert.

Geen woorden maar daden
Kerndoelstelling van Kiwanis is financiële ondersteuning van kinderprojecten. Ook EZRA Foundation krijgt een bijdrage. Hiermee worden gezinnen met financiële problemen geholpen met (tweedehands) kleding.

Wisselende gezelschappen
Korteland zette vervolgens de culinaire carrousel in beweging. Gasten, leden, sponsors, deelnemers en andere aanwezigen liepen vervolgens in verschillende groepen langs de deelnemende restaurants waar ze in wisselende gezelschappen konden aanschuiven aan de dinertafels.
Motto van de wereldwijde Kiwanis-organisatie is ‘serving the children of the world’. Kiwanis Nederland telt bijna 1750 leden in 94 clubs.

Burgemeester Richard Korteland maakte woensdag zijn debuut als officiële opstarter van het Walking Dinner in het Almelose stadshart. Hij prees Kiwanis als een club die het credo ‘geen woorden maar daden’ hoog in het vaandel heeft geschreven.

Tekst+foto's Henk van Schuppen - Journalist Dagblad Tubantia de Twentsche Courant

/imagecache/lg/uploads/2024/09/willem-de-4e.jfif