Kiwanis Awards met Rietveld Academie

Studenten van de academie ontwerpen de Awards voor 2024

Bij de Kiwanis Awards wordt sinds dit jaar een glaskunstwerk uitgereikt ontworpen en gemaakt door een student van de Gerrit Rietveld Academie. Daarmee wordt een oude traditie in een nieuw jasje gestoken. Kiwanis heeft zich nu met de Rietveld Academie verbonden om hun studenten een extra uitdaging te bieden en op deze wijze bij te dragen aan de ontwikkeling van jonge kunstenaars. Het mes snijdt dan aan meerdere kanten. Niet alleen stimuleren en waarderen wij de inspanning van onze clubs maar ook die van een nog studerende jonge kunstenaar en bieden wij hen een extra uitdaging.

Kiwanis Nederland waardeert en stimuleert inspanningen om de kinderen in de wereld vooruit te helpen. Elk jaar is er een Kiwanisclub of is er een project of een Kiwanislid die iets bijzonders heeft gepresteerd. Voor dergelijke uitzonderlijke prestaties kennen we een Kiwanis award toe. Het Kiwanis Nederland Fonds kent een bijdrage toe van € 1.000 voor het project dat het fonds en de doelen van Kiwanis het beste voor het voetlicht brengt.

Docent en glaskunstenaar Jens Pfeifer van de Rietveld Academie is bijzonder verheugd met de samenwerking. "het is bijzonder dat Kiwanis de kinderen in de wereld die het moeilijke hebben vooruit wil helpen. Dat daarbij jonge kunstenaars gevraagd worden om daar op hun manier aan bij te dragen waardoor ook hun ontwikkeling tot kunstenaar gestimuleerd wordt, is natuurlijk extra bijzonder. De uitnodiging om dit idee uit te werken en te realiseren hebben wij daarom met beide handen aan gegrepen. Binnenkort verwachten wij het winnende ontwerp met jullie te delen."