Op oproep van 21 september is over het algemeen positief gereageerd.

De commissie uit uitgegroeid tot 7 leden en 6 klankbord leden.

Dat erop onze oproep van 21 september goed is gereageerd was fantastich. Daardoor konden zowel de commissie als de klankbordgroep worden geinstalleerd. Reacies waren over het algemeen positief. Fantastisch om te merken dat dit onderwerp binnen Kiwans Nederland leeft.

In onderstaand over zicht ziet u de samenstelling van de commissie en klankbordgroep.

/imagecache/original/uploads/2022/10/anders-besturen-samenstelling.png

De commissie is voor het eerste bij elkaar gekomen op 26 september.

Tijdens onze eerste sessie hebben wij ons zelf de vraag gesteld: Wat is ons uitgangpunt als commissie?

Vragen die aan de orde zijn geweest zijn:

Wat willen kunnen wij ter discussie brengen?
Durven wij onze doelen en uitgangpunten werkelijk ter discussie te stellen
Wij hebben besloten om gebruik te maken van de zinvolle omweg en niet direct naar oplossingen schieten maar eerst eens kijken vanuit de bedoeling wat de sleutels tot succes zijn voor ons en wat dan onze leidende principes zouden moeten zijn.
Wij beginnen dan ook met de vraag: Wat is onze werkelijke opgave als Kiwanis Nederland?

/imagecache/original/uploads/2022/10/anders-besturen-zinvol.png

Op 29 oktober komen de commissie leden en de klankbordleden ergens in het midden van het land samen. Om de eerste stappen te zetten.

Wij zullen jullie maandelijks via deze  Kiwanis Nieuwsbrief  op de hoogte houden van onze resultaten.

Daarnaast is er een van een kiwanis Club open brief binnen gekomen en zijn er ook clubs geweest die suggesties hebben ingebracht. Ook hebben een aantal clubs gevraagd om een gesprek met een afvaardiging van de commissie.

Clubs die hebben gereageerd krijgen van ons een reactie en met de clubs die gesprek willen maken of zijn er afspraken gemaakt.i

Tot zover deze eerste update. Reactie zijn van harteb welkom.

Namens de commissie Anders Besturen en de klankborggroep leden

Een vriendelijke groet,