PIET BARTELS VEERTIG JAAR KIWANIAN

Watersnoodmuseum plaats van handeling

In 2021 was het veertig jaar geleden dat Piet Bartels uit Wouw lid werd van de Kiwanisorganisatie bij de derde club in Nederland ‘Kiwanis Club Roosendaal Kader’. Door de corona-epidemie kon daar nu pas echt aandacht aan worden geschonken en dat gebeurde op zaterdag 9 april 2022 bij het Watersnoodmuseum in Ouwerkerk. Omdat zowel de gouverneur als de luitenant-gouverneur verhinderd waren kwam past gouverneur Martin Poesen, die destijds de eerste golden club in Nederland charterde, helemaal uit Maastricht om aan Piet de versierselen, die bij dit jubileum horen, te overhandigen. Dat gebeurde nadat de ervaringen van Piet – zowel bij Club Roosendaal als vanaf 2010 bij Club Golden West Brabant – aan de aanwezige kiwanians en de complete familie van Piet vertoond waren. Martin prees zich gelukkig dat hij nu ook een keer een 40-jaars speld kon overhandigen, dat was hem tijdens zijn gouverneurschap niet gelukt. Alle aanwezigen kregen als aandenken een fotoboekje met Piets kiwaniservaringen. Na een toost gebruikten we een Schouwen Duivelandse lunch en bezochten we het Watersnoodmuseum, dat een bezoek meer dan waard was. Het was een onvergetelijke dag.