Pre-Summer Kiwanis BBQ  Party

We hebben onze grootste jaarlijkse fundraisingactie, 16 juni,  weer achter de rug. Voorheen heette die Kiwanis Haringparty, deze keer Pre-Summer Kiwanis BBQ  Party omdat haringparty inmiddels wat oubollig klinkt en haring niet meer het hoofdgerecht is.

Deze keer hadden we niet één groot goed doel waar de opbrengst van geschonken werd aan de vertegenwoordiger van het goede doel aan het begin van de party. De opbrengst gaat dit jaar naar vele kleinere doelen. Vandaar de volgende uitleg aan de bezoekers van deze party.

Bij ontbreken van één groot goed doel voor onze grootste fundraisingactie van dit jaar was er binnen onze club, Kiwanis Club Land van Cuijk, behoefte om aan de gasten en sponsoren duidelijk te maken waaraan in de afgelopen jaren hun bijdragen besteed zijn. Er werd gekozen voor een niet alledaagse en dus originele oplossing: een tweetal zelfgemaakte reclamezuilen, in steden ook wel bekend als peperbussen, met daarop zes verschillende posters. De zuilen werden door de gasten van deze Pre-Summer Kiwanis BBQ Party goed bekeken en enthousiast ontvangen.

/imagecache/lg/uploads/2022/06/kiwanis-lvc-peperbus-1.JPG

In het vervolg zullen ze dan ook op alle evenementen een prominente plaats krijgen. Met uiteraard jaarlijks een kleine actualisatie.

Deze wijze van verantwoording van de besteding van opbrengsten van fundraisingacties kan ook een idee zijn voor andere clubs.

/imagecache/lg/uploads/2022/06/peperbus-2.jpg