Succesvolle samenwerking Kiwanisclubs in de Regio Brabant West ten bate van Het Vergeten Kind

Opbrengst 7500,---

/imagecache/original/uploads/2021/10/golf5.png                     /imagecache/lg/uploads/2021/10/sponsors-golf-toernooi-2020.jpeg               /imagecache/lg/uploads/2021/10/golf2.jpg

In 2012 begon Kiwanis club Wouw Zoomvliet als fundraising activiteit met de organisatie van een golftoernooi. In de beginjaren hadden we een deelname van tussen de 40-60 deelnemers. 4 jaar geleden werden er initiatieven ontplooid om met meerdere clubs in de regio de organisatie te doen. Halderberge en Bergen op Zoom sloten zich aan bij dit initiatief en de afgelopen maand konden we alweer voor de 4de keer een prachtig toernooi organiseren. Ondanks de coronapandemie gingen er, evenals vorig jaar, dit jaar op 9 september bijna 100 deelnemers de strijd aan op Golfpark de Turfvaert. Dit alles onder toezicht van onze Kiwanis Reus die met vereende krachten overeind werd gezet. Er werd een zeer gezellige golf dag georganiseerd waar deelnemers de kans hadden mooie prijzen te winnen met onze HIT THE GREEN CHALLENGE en met een HOLE in ONE kon er ook een elektrische fiets verdiend worden. Na afloop was er een zeer gezellige en goed verzorgde BBQ waar toch ook nog tijd werd gevonden om te netwerken. De 3 clubs waren vooraf overeengekomen dat de gehele opbrengst van het toernooi naar het landelijke goede Doel het Vergeten Kind zou gaan. Er werd een mooie cheque overhandigd van € 7.500, --.

/imagecache/lg/uploads/2021/10/golf4-1.jpg

Volgend jaar gaan we zeker op herhaling en bij deze lustrum editie hopen we dan op een nog grotere opbrengst. Om golfers en sponsoren te enthousiasmeren is het belangrijk dat er ook gezamenlijke, liefst regionale, goede doelen gesteund worden. Dat wordt onze eerste uitdaging voor 2022.

Natuurlijk bieden ook kleine projecten een uitgelezen kans om geld in te zamelen voor ons gezamenlijke goede doel.

Artikel lustrumcommissie Kiwanis nieuwsbrief oktober 2021

Aan Paul Hunter, actief lid van Kiwanisclub Wouw Zoomvliet, is gevraagd een terugblik te geven op Kiwanis Golf Open West Brabant, editie 2021. Omdat de drie Kiwanisclubs ervoor hebben gekozen om de opbrengst van het toernooi aan Stichting Het Vergeten Kind te gunnen is het leuk en interessant om te lezen welke mogelijkheden er zijn om funding ten bate van Het Vergeten Kind te genereren

Mocht je hierover vragen hebben, of meer informatie kunnen gebruiken, mail ons dan gerust via jubelcommissie@kiwanis.nl