Laatste oproep om deel te nemen aan de 37e Algemene Vergadering op 9 september 2023

locatie Loods Goes in het Open Lucht Museum

Via deze link kunt u zich aanmelden voor de 37e Algemene Vergadering op 9 september in het Open Lucht Museum

Aan: de leden van Kiwanis District Nederland

Van: Algemeen bestuur

Beste Kiwanis vrienden,

Onderstaand,laten wij u, nogmaals, de uitnodiging voor de 37e Algemene Vergadering volgen. Met het dringende verzoek aan u om zich hiervoor via bovenstaande link aan te melden. Voor zover u dit nog niet heeft gedaan.

Separaat treft u  ook de agenda voor de 37ste Algemene Vergadering Van Kiwanis International District Nederland aan. Het wordt de afronding van mijn 3 jaar als gouverneur. Een boeiende periode met veel veranderingen, mede versneld door corona. Dit wordt het laatste congres waarbij enkel aanwezige leden hun stem kunnen uitbrengen. Tijdens deze vergadering komen statuutwijzingen aan de orde die het mogelijk moeten maken om in de toekomst online-vergaderingen te houden om zodoende zoveel mogelijk leden in de gelegenheid te stellen te participeren in de Algemene Vergadering.

Kiwanis gaat over vriendschap en samenwerken. Elkaar ontmoeten is een belangrijk element om elkaar te inspireren met ideeën. Daartoe hadden we dit jaar een landelijke Inspiratiedag georganiseerd in april die we helaas moesten annuleren vanwege te weinig aanmeldingen. Daaruit hebben we geleerd: de toekomst is minder landelijke en meer lokale/regionale activiteiten om Kiwanis clubs en leden te verbinden.

We beginnen de AV met een inleiding door Hans Spekman, voorzitter van het Jeugd Educatie Fonds, die ons zal laten zien hoeveel behoefte er is aan ondersteuning van kinderen.

Op deze AV gaan we kennis maken met het nieuwe verjongde bestuur dat de ingeslagen weg van vernieuwing gaat vervolgen. Het adagium wordt: dichter bij de clubs en zich faciliterend opstellen richting clubs. Dankzij doorgevoerde bezuinigingen zijn er voldoende financiële middelen beschikbaar om clubs te helpen te werken aan naamsbekendheid, groei en verjonging.

In het programma na de lunch zullen we enkele clubs en leden in het zonnetje zetten. Het is zo hartverwarmend te ervaren welke prestaties clubs en leden leveren en wat zij bijdragen aan een beter leven voor kinderen.

Ter afsluiting is er in de middag een gezellig samenzijn ingepland op deze prachtige locatie: het Openlucht Museum te Arnhem. Partners zijn hartelijk welkom op deze AV. Er zijn geen kosten verbonden aan deelname.

Als extra service aan de leden die niet in staat zijn om fysiek aanwezig te zijn maar toch de Algemene Vergadering willen meemaken zal deze bijee4nkomst via de Zoom worden gestreamd. Het is geen interactieve streaming. Dus geen vragen en/of meedoen aan de stemmingen.

Onderstaand de zoom link.

Deelnemen aan Zoom-streaming 37e Algemene Vergadering van uit Locatie Loods Goes Lopen Lucht Museum

Vergadering-ID: 819 9861 8136

Wachtwoord: 352225

Zaterdag 9 september 2021 van 9.30 tot 16.00 uur

Wij heten iedereen graag hartelijk welkom op 9 september in Loods Goes of via de Zoom! Meld je snel aan!

Namens het Algemeen Bestuur,

Piet Derks