Waar was de Gouverneur in april 2023?

Vacatures, Kreeftenparty, Geen Inspiratiedag Kiwanis 2.0

Beste Kiwanis vrienden,

Bijeenkomst met presidenten en secretarissen van clubs in divisie 12 (Zeeland)

Op 17 april was ik te gast in Vlissingen op de jaarlijks divisiebijeenkomst. Op één na, waren alle clubs vertegenwoordigd (complimenten aan de LG Aart de Zeeuw voor het organiseren ervan). De Kiwanis clubs in Zeeland blaken van energie en goede ideeën. Wellicht dat we dit jaar zelfs een nieuwe (dames)club zien ontstaan vanuit de satelliet Goes De Bevelanden.

Inspiratiedag voor Kiwanis leden op 22 april te Zutphen geannuleerd

/imagecache/lg/uploads/2023/05/jammer-tekst.jpg

Helaas hebben we moeten besluiten de Inspiratiedag te annuleren vanwege het geringe aantal aanmeldingen. Namens het Algemeen Bestuur wil ik allen die aan de voorbereidingen bijgedragen hebben, heel hartelijk danken. We hadden een mooi programma en workshops met veel externe sprekers over actuele onderwerpen.

De werkgroepen “Anders” en “Besteding kasreserves voor PR” hadden op deze dag de aftrap voor een meerjaren programma willen doen. Beide werkgroepen hebben de draad onmiddellijk weer opgepakt en zullen aan de slag gaan richting clubs.

Voor de openingspresentatie hadden we Hans Spekman uitgenodigd. Hij is bereid zijn presentatie alsnog te geven op 9 september, tijdens de 37e Algemene Vergadering in Het Open Luchtmuseum Arnhem.

/imagecache/lg/uploads/2023/05/loods-goes-olm.jpg

locatie Loods Goeds in het Open Lucht Museum

Fundrasing project Kiwanis Tholen voor Het Vergeten Kind

Samen met LG Aart de Zeeuw waren we aanwezig op de zeer drukbezochte Kreeftenparty op 20 april in het Zeeuwse Scherpenisse. Op deze avond mocht ik een cheque ter waarde van €7944 in ontvangst nemen als bijdrage aan het Kiwanis Lustrumproject Het Vergeten Kind. Een topprestatie voor een heel mooi goed doel.

/imagecache/lg/uploads/2023/05/kreeften.jpg

Vacatures in het bestuur van Kiwanis Nederland

Per 1 oktober zal Ap Lammers de rol van districtssecretaris overdragen aan een opvolger. Heeft u interesse of kent u iemand die deze rol met passie wil/kan gaan invullen, neem dan contact met ons op.

/imagecache/download/uploads/2021/03/vacature-nsjf.jpg

Piet Derks