Week van de Duurzaamheid verrassend voor de Kiwanis Club Rheden

Club één van de drie organisaties die een award en vlag ontvingen

Bijdragen aan een betere wereld

In de week van de Duurzaamheid heeft de gemeente Rheden drie ondernemende bedrijven/initiatieven geselecteerd die opvallen door hun bijdragen aan de Global Goals. Dit zijn de wereldwijde doelen die de Verenigde Naties heeft vastgesteld voor een mooiere en betere wereld. Wethouder Dorus Klomberg ging bij de ondernemers op bezoek met een heuse award en een vlag om te laten zien dat de organisatie daaraan bijdraag.

De Global Goals geven richting aan de ontwikkeling van een betere wereld, waaronder een einde maken aan armoede en ongelijkheid en het tegengaan van de klimaatverandering. Wethouder Dorus Klomberg verraste onderstaande ondernemers, die een voorbeeld zijn in onze gemeente op het gebied van de Global Goals, met een bezoek. Hij bracht de internationale vlag mee én een mooie trofee als Global Goal Ondernemer van het jaar 2021. De categorieën zijn dit jaar: een winkel, een start up en een inwonersinitiatief.

/imagecache/download/uploads/2021/10/dorus-en-sam.jpg   Wethouder Dorus Klomberg VZ  Sam Veen

Kiwanis Rheden De Veluwezoom

Kiwanis Club Rheden De Veluwezoom is een serviceclub voor leden die wonen en/of werken in de gemeente Rheden of directe omgeving. Zij maakt deel uit van de wereldwijde Kiwanis organisatie (zie www.kiwanis.nl), een organisatie van vrijwilligers die zich inzetten voor het verbeteren van de wereld, kind per kind en gemeenschap per gemeenschap.

Op veel manieren draagt Kiwanis bij aan het welzijn en de ontwikkeling van kinderen. In de gemeente Rheden heeft Kiwanis de kosten voor haar rekening genomen om 100 gezinnen met jonge kinderen een extra kindpakket te geven. Dit bevat onder andere Pampers, shampoo en tandenborstels. Het is voor de vierde maal in 2020 dat Kiwanis vanuit de opbrengsten van de Goede Winkel Pop-up store Show It (Wilhelminaweg 30 in Dieren) dit heeft kunnen doen. Doelen van dit jaar waren ook: lustrumproject Het Vergeten Kind, kindervakantie week Rhevak, Ziekenhuis Rijnstate Arnhem voor Vrouw en Kind. Totaal voor 6.000 euro. Ondanks de pandemie slaagt Kiwanis er met vrijwilligers in om 5 dagen per week van 11.00 tot 16.00 uur open te zijn. In dit project werkt Kiwanis samen met leerlingen van Het Rhedens De Tender uit Dieren. Zij draaien op de maandagochtend de winkel in het kader van de opleiding verkoop.

Kiwanis Rheden De Veluwezoom draagt bij aan een betere wereld door zich in te zetten voor kinderen in armoede en daarmee aan de volgende Global Goals:

/imagecache/lg/uploads/2021/10/goals-1e-versie-2-1.jpg