Kiwanishuis Beverwijk

Het Kiwanishuis Beverwijk was in 1991 het eerste lustrumproject! De bedoeling van dit project: ouders en familie van kinderen met brandwonden opgenomen in het brandwonden centrum een plek te bieden om dichtbij hun kind te zijn. Een wens van de Stichting Kind en Brandwond.

25 jaar Kiwanis huis Beverwijk - 8 december 2016

Ter gelegenheid van het 25-jarig van het Kiwanishuis heeft afgelopen zaterdag, 3 december, een dubbele pagina gestaan in het Noordhollands Dagblad en IJmuider Courant. Voor de niet abonnees hier een JPG van het geheel.

Met vriendelijke groet, Aad Hienkens Gastheer, Secretaris|Penningmeester

Een 'thuis van huis' voor ouders van kinderen met brandwonden

Ouders kunnen in het Kiwanishuis overnachten als zij van ver komen, maar vooral om hun kind met pijn alle steun te geven. ‘Ver van huis en toch een beetje thuis’, die zin als titel op een brochure over het Kiwanishuis geeft goed weer wat zo’n huis kan bieden.

Het ging om het verbouwen van de derde verdieping van de verpleegstersflat, waardoor vier appartementjes tot stand kwamen, voorzien van slaapgelegenheid en sanitair. Bovendien ook een kinderslaapkamertje en een keukenunit. Er is ook een gemeenschappelijke ruimte waar ouders zich kunnen terugtrekken en elkaar kunnen treffen.

Het lustrumproject werd ‘Ouders dichtbij’ genoemd. Dat ouders dichtbij zijn is mede van belang in de laatste fase van herstel, waarbij zij de taak van de verplegers kunnen overnemen. Het kinderslaapvertrek kan daarbij een belangrijke rol spelen.

Zowel het Brandwondencentrum als de Stichting Kind en Brandwond zijn bijzonder gelukkig met het Kiwanishuis en het functioneren daarvan.

Kiwanisleden van vele clubs hebben op bijzondere wijze ‘hun steentje bijgedragen’.

In augustus 2014 is het Rode Kruisziekenhuis inclusief het Kiwanishuis overgenomen door de Arbo Dienstverlener 'Zorg van de Zaak'. De nieuwe eigenaar ziet het Kiwanishuis als een onvoorwaardelijk verlengstuk van de brandwonden-zorg. Daarmee is de continuïteit gewaarborgd.

Feestelijke (her)opening van het Kiwanishuis Beverwijk op 2 oktober 2015

Op 2 oktober jl vond een feestelijke bijeenkomst plaats ter viering van de renovatie van het Kiwanishuis. Reinier van Dehn (KC Hilversum Baarn) voorzitter Bestuur Stichting Kiwanishuis sprak een welkomstwoord uit. Vervolgens sprak Kitty Stoker, nazorgverpleegkundige Kinderbranden-centrum van het Rode Kruis Ziekenhuis (RKZ) en ook betrokken bij de renovatie van het Kiwanishuis. De officiële opening werd gedaan door Mw Caroline Beentjes, als lid van de Raad van Bestuur van het RKZ en bestuurder operationele zaken.

De gasten kregen de gelegenheid het gerenoveerde huis te bezichtigen en dat was de moeite waard. Letterlijk alles was gerenoveerd, plafonds en vloeren, al het schilderwerk, 4 appartementen waar 2 personen kunnen overnachten, de speelhoek en de familiekamer, de keuken niet te vergeten. Het complete interieur was ook vernieuwd. Kortom een verrassing en mooi om te zien.

"Het gerenoveerde Kiwanishuis staat als een huis!" Uitspraak van voorzitter Reinier van Dehn.

(HPZ)   6 oktober 2015

Donaties zijn van harte welkom en kunt u overmaken op :

NL 84 INGB 0655 9393 77 t.n.v. Stichting Kiwanishuis.