Don KosakenChor Rusland

Kiwanis Club HALDERBERGE/RUCPHEN

Don KosakenChor Russland 12 december 2019 in de Basiliek te Oudenbosch

Kiwanisclub Halderberge/Rucphen organiseert op 12 december a.s. aanvang 20.00 uur in de Basiliek H.H. Agatha en Barbara te Oudenbosch een concert met het Don KosakenChor Russland.

Het Don KosakenChor Russland is een graag geziene gast op de internationale concertpodia.

Deze Russische vocalisten behoren tot een van de wereldwijd meest bekende koren en brengen Volksliederen die de harten sneller doen kloppen. Naast het uit 20 mannen bestaande koor zal het 6 koppige Instrumental Soloists Ensemble ‘Philarmonia’ authentieke Russische volksinstrumenten bespelen en het koor begeleiden.

‘The Soul of Russia’ brengt de bezoeker in Russisch romantische sferen. Russisch-orthodoxe gezangen en schitterende Russische ballades worden afgewisseld met bekende en – in het Westen – nog onbekende Russische Volksliederen. Het is bijzonder dat dit Kozakkenkoor ook composities van Sovjet componisten ten gehore brengt en breekt met de de traditie van de klassieke romantiek door ook moderne liederen uit de laatste decennia van de vorige eeuw op het programma te zetten. Marcel ‘Nicolajevich’ Verhoeff werd in 1993 benoemd tot chef-dirigent van dit gezelschap uit Rusland.

In 1992 is het Don KosakenChor Russland – bestaande uit in Rusland woonachtige professionele zangers – opgericht in zijn spirituele bakermat, de Russische Federatie.

Het Instrumental Soloists Ensemble ‘Philarmonia’ bestaat uit laureaten die allen op virtuoze wijze de Russische volksinstrumenten bespelen zoals de Bayan, Balalaika en Domra. De combinatie van de zang, begeleid door de authentieke Russische volksinstrumenten, staat garant voor een meeslepende muzikale ‘Serenade’.

Het koor trad op in onder meer Dom Muzika (Moskou), Het Witte Huis (Moskou), het Concertgebouw (Amsterdam), Liederhalle (Stuttgart), Musikhalle (Hamburg), Die Glocke (Bremen) en in Aspendos Arena (Antalya).

Kaarten kunnen worden besteld via: https://www.kiwanis.nl/halderberge/bestelformulier-kerstconcert-don-kosakenchor-russland