Kiwanishuis Groningen

Het Kiwanishuis Groningen was in 2006 het vierde lustrumproject van Kiwanis Nederland. Net als in Beverwijk is de bedoeling van dit project ouders en familie van kinderen met brandwonden, opgenomen in het brandwonden centrum in Groningen, een plek te bieden om dichtbij hun kind te zijn.

Kiwanis Huis Groningen Martini Ziekenhuis

Ouders kunnen in het Kiwanishuis overnachten als zij van ver komen om hun kind met pijn alle steun te geven die het kind nodig heeft. ‘Ver van huis en toch een beetje thuis’.

Bij de bouw van het ziekenhuis is al rekening gehouden met de wens om opvang te realiseren. Er zijn appartementen gerealiseerd en ook in Groningen is een gemeenschappelijke ruimte waar ouders zich kunnen terugtrekken en elkaar kunnen treffen.

Dat ouders dichtbij zijn is mede van belang in de laatste fase van herstel, waarbij zij de taak van de verplegers kunnen overnemen. Het kinderslaapvertrek kan daarbij een belangrijke rol spelen.

Het Kiwanis Huis in Groningen loopt goed en wordt regelmatig bezocht door familie leden van brandwonden patiënten. Er zijn twee coördinatoren en een aantal vrijwilligers die een belangrijke rol spelen bij het funktioneren van het huis. Zij worden dan ook bijzonder gewaardeerd! Er is sprake van een financieël gezonde situatie! Vermeldenswaard is dat de leiding van het brandwondencentrum gezorgd heeft voor een nieuwe verbandwisselkamer die specifiek voor kinderen is ingericht.  Peter Boven (KC Groningen) zit namens Kiwanis in het bestuur van de stichting Kiwanis Huis. Hij heeft besloten een tweede termijn in het bestuur te dienen, waarvoor dank !