Jan Vayne en Kiwanis Club Goes tbv kinderdiabetes 1

Kiwanis Goes de Bevelanden is een Goese serviceclub die zich vooral inzet voor kinderen. Zij organiseren een aantal keren per jaar een evenement om zo geld in te zamelen voor een goed doel.

GOES - Het nieuwste project onder de vlag van KiwanisZeelandExclusief wordt georganiseerd op vrijdagavond 7 februari. De opbrengst van deze avond gaat naar de van oorsprong Zeeuwse Stichting Kinderdiabetes. Ieder heeft wel een kennis of familielid met (kinder)diabetes. Een ingrijpende ziekte die impact heeft op het hele gezin! Ambassadeur van deze Stichting is Pascal Jakobsen van Blof.

Als locatie is de karakteristieke Grote Kerk in Goes gekozen om een exclusieve setting te creëren voor de deelnemers. Het toprestaurant Het Binnenhof verzorgt een exclusief vijfgangen diner met bijpassende wijnen. De organisatie kan trots melden dat de wereldberoemde pianist Jan Vayne heel enthousiast reageerde en gedurende de avond drie optredens gaat verzorgen. Deelnemers kunnen een tafel voor 8 of 4 personen boeken voor een volledig verzorgde avond.

Het goede doel van de avond, Stichting Kinderdiabetes is met zorg gekozen. Kinderdiabetes type1 is niet te genezen op het moment en zorgt voor een grote impact op het leven van de kinderen en hun gezinnen / omgeving. Een doel dat dus perfect bij Kiwanis past.

De baten van de avond komen veelal ten goede aan initiatieven in de omgeving Goes zoals o.a.:

Voorlichting op scholen en in klassen met Diabetes type 1 kinderen.