Thema Internet Café "Hoe geef je een boek uit"

Geplaatst door Kiwanis Utrecht

Thema Internet Café "Hoe geef je een boek uit"

KI-DN is inviting you to a scheduled Zoom meeting.

Topic: Internetcafé
Time: Feb 28, 2022 08:00 PM Amsterdam

Join Zoom Meeting

Meeting ID: 816 7078 3281
Passcode: 744464

Hoe geef je een kinderboek uit?

Om te beginnen, begin ruim op tijd! Een boek maken vraagt veel tijd én geld. Als KC Utrecht kwam het idee 2 jaar geleden op om ter gelegenheid van Utrecht 900 (stadsrechten) een kinderboek te laten maken over de stad. Dat boek moest gericht zijn op 10.000 kinderen die zo betrokken worden bij hun stad en hun geschiedenis. Het boek is geschreven en wordt dit voorjaar gedrukt. Het heet: "De spoken van het stadhuis en andere Utrechtse verhalen".

In ons verhaal op 28 februari zullen we een aantal aspecten behandelen die bij dit project relevant waren/zijn en waar wij van geleerd hebben en andere clubs mogelijk ook iets kunnen leren voor het opzetten en uitvoeren van projecten. Maar van deze bijeenkomst willen we ook leren! Stel daarom vragen en doe gerichte suggesties.

1. Werven van sponsors/fondsen tot een bedrag van € 40.000 binnen een strak afgebakend tijdsbestek. Hoe werken fondsen? Welke benader je wel/niet? Respons?

2. Onderhandelen met een ondernemer in de culturele sector (kinderboekenschrijver) als club. Hoe maak je afspraken en welke precies?

3. Hoe hou je de vaart erin als club en wie betrek je bij dit avontuur? Wat vraagt het van de leden? Wie gaat mee, wie niet? Moet iedereen mee gaan?

4. Het boek als middel om zo veel mogelijk kinderen te bereiken; vooral op scholen en juist de kinderen die niet voor de hand liggen. Hoe te werken aan: leren lezen, geschiedenislessen, een boek cadeau krijgen, verhalen schrijven, voorgelezen worden, etc.

5. Inhaken op het project Utrecht 900. Aanvraag subsidie voor activiteiten genoemd onder punt 4 (ook € 40.000). Inschakelen van andere partijen in de stad. Bot afgewezen worden en opnieuw proberen. Alternatieve scenario's om geld te genereren.

6. Het distribueren, schenken  en verkopen van 3500 boeken.

7. Waar staan we nu en wat staat ons nog te wachten?

KC Utrecht. Frans Visser en Vester Reijnders.

Met vriendelijke groet

Vester Reijnders