Sint Express Tour

Mede dankzij de steun van Kiwanis Club Den Haag is de Sint Express Tour op 16 november 2014, die de Stichting Het Vergeten Kind ook dit jaar weer heeft georganiseerd, een groot succes geworden. Zo'n 750 kinderen en hun begeleiders werden met drie treinen vanaf stations in het hele land naar het Spoorwegmuseum in Utrecht gebracht, alwaar zij van een onvergetelijke en feestelijke dag konden genieten.
KC-Den Haag steunde de Sint Express Tour met een chocoladeletter voor elk deelnemend kind.
Bijgaande link geeft een impressie hoe twee kinderen uit de opvang deze dag hebben ervaren; van ’s-morgens vroeg bij het opstaan tot aan het eind van het feest. Klik hier om het filmpje te zien.

Een verslag van deze prachtige! dag:

“HOE WIST SINTERKLAAS DAT?!”
Deze woorden kwamen uit de mond van een ontwapenend jongetje van een jaar of 7. Opgetogen vervolgde hij: “… Ik spaar echt al heel lang voor een Lego politiewagen!”
Wij weten natuurlijk allang dat Sinterklaas overal helpende oren en ogen heeft. En ook Het Vergeten Kind heeft geprobeerd de Sint te helpen om een onvergetelijk Sinterklaasfeest te organiseren voor meer dan 750 kinderen uit Nederlandse opvangcentra.
Eenmaal aangekomen in Het Spoorwegmuseum werd er eerst lekker geluncht en daarna was het tijd om te feesten en te swingen op de muziek van de meidenband ‘Djumbo’.
De voorstelling van Bas en Eef maakte duidelijk hoe belangrijk het is dat ieder kind toekomstdromen kan hebben. Tijdens deze voorstelling maakte Sinterklaas een mooie ‘traditionele’ entree door op zijn paard Amerigo binnen te komen. Vervolgens mochten de kinderen nog rondkijken in Het Spoorwegmuseum om de wereld van de treinen te ontdekken. Aan het einde van de middag bracht de trein alle kinderen weer naar huis en natuurlijk reed Sinterklaas mee om de kinderen nog op een cadeau te trakteren. En zo gebeurde het dat vele kindjes verrukt ontdekten dat ze precies datgene hadden gekregen waar ze al heel lang op hoopten...

Zowel op de treinen als in Het Spoorwegmuseum waren ambassadeurs en bekende vrienden van de stichting aanwezig waaronder Johnny de Mol, Saar Koningsberger, Babette van Veen en Wendy van Dijk. En het was geweldig om te zien dat zij net zo hard van het feest genoten als de kinderen zelf!

www.hetvergetenkind.nl