6e en laatste nieuwsbrief Congres 2018 Venray

Mooi congresweekend in het zonnige Venray

Op 14 en 15 september jl. heeft het landelijk Kiwanis Jaarcongres plaatsgevonden in de schouwburg van Venray.

Vriendschapsdiner

Vrijdag 14 september startte het weekend met het vriendschapsdiner. Het diner vond plaats op de bühne van de schouwburg. Alle gasten zijn getrakteerd op een heerlijk diner verzorgd door Mathijs Jacobs van De Beejekurf in Venray. Het diner werd muzikaal omlijst door zang van Delene van Helmond (lid van Kiwanis Club de Rooyse ladies) en Geert Pelzer. Later op de avond was er een luchtacrobatische act van Kelly de Vos die adembenemend was.

Op deze avond zijn de LG’s van afgelopen jaar in het zonnetje gezet vanwege hun inzet voor en hun bijdrage aan de ontwikkeling van Kiwanis Nederland.

Algemene ledenvergadering

Zaterdag 15 september heeft de algemene ledenvergadering plaatsgevonden. Maar liefst 51 clubs waren vertegenwoordigd tijdens de ALV.

De ALV heeft, naast de goedkeuring van de jaarstukken 2016-2017, beleid en begroting 2018-2019, met grote meerderheid van stemmen Martien van der Meer gekozen als trustee. Wij wensen hem veel succes met de verkiezing in Reykjavík!

Kiwanis club Tilburg-Hart van Brabant, Lindy Ward en Ap Lammers ontvingen een Award voor respectievelijk een in het oog springend project, opstarten van o.a. de kiwanis Academy en voor het vele werk t.b.v Kiwanis Nederland.

Een geëmotioneerde Det Verhoeven nam tijdens de ALV afscheid als gouverneur van Kiwanis Nederland. Het is een mooi maar zwaar jaar voor haar geweest.

Peter Pietersen neemt het stokje van haar over. Dynamisch en Betrokken zijn de kernwoorden die hij het komende bestuursjaar centraal stelt.

Marc Lammers

In de middag hebben de gasten zich laten inspireren door Marc Lammers. Tijdens zijn twee uur durende lezing heeft Marc vol passie gesproken over zijn visie op coaching, innovatie, leiderschap en samenwerking waarbij hij voorbeelden uit de praktijk heeft vertaald naar onze eigen Kiwanis organisatie.

Laten we een voorbeeld nemen aan zijn passie en ons blijven inzetten voor alle kinderen die een extra steuntje in de rug kunnen gebruiken. ´SERVING THE CHILDREN OF THE WORLD.´

Afsluiting

Onder het genot van een hapje en drankje is het congres afgesloten. De dames van Kiwanis Club de Rooyse ladies hebben u graag ontvangen in Venray. Hopelijk heeft u genoten van de Limburgse gastvrijheid en kijkt u met plezier terug op dit weekend.