€ 7000,-- voor Stichting Leergeld met Corona-proof wijnactie

/imagecache/lg/uploads/2021/01/8-tellen.JPGTweemaal per jaar organiseren de Kiwanis clubs Hilversum-Baarn, Laren en ‘t Gooi een bijzonder gezellige wijnproeverij en een wijnspijs diner ten bate van kinderen die hulp nodig hebben. Dat kon dit najaar natuurlijk niet doorgaan. Op het eerste gezicht leek het erop dat die kinderen het dan zonder onze hulp zouden moeten doen. Dat konden we niet op ons laten zitten!

Met vereende krachten hebben de Kiwanis clubs samen met Restaurant Greenfields een 2-persoons afhaaldiner samengesteld van 3 gangen, afgestemd op 2 flessen topwijn uit onze najaars- selectie. Dat kon gedurende een heel weekend worden opgehaald.

Daarnaast werd een uitgelezen selectie van wijnen aangeboden aan alle relaties. Tot onze blijde verrassing deed de uiteindelijke omzet niet onder voor die van de pre-corona periodes. Dat is een groot compliment voor alle deelnemers en bestellers.

Stichting Leergeld Hilversum-Wijdemeren en Stichting Leergeld Soest-Baarn hebben inmiddels zeer verheugd gereageerd, want juist in deze tijd is er grote behoefte aan hulp. Dit jaar dan niet voor schoolactiviteiten, maar wel voor technische leermiddelen. In een reactie zeggen ze:

“Dank voor jullie gift, het is een indrukwekkend bedrag waar we weer veel kinderen van kunnen laten meedoen in onze maatschappij.

Thuis moeten leren in te kleine en rumoerige ruimten, daar bovendien onvoldoende technische middelen voor hebben maar ook onvoldoende persoonlijke ondersteuning en voor velen de enige veilige plek die ze kennen moeten missen, namelijk de school. Dat is pas heftig.”