Loop een dagje mee voor Stop Tetanus

Wandelen voor goede doel bij de Rabobank Almeerdaagse met Kiwanisclub Almere.

Mensen die zich aanmelden via www.kiwanisalmere.nl of via http://www.kiwanis.nl/almere/inschrijformulier-almeerdaagse/ voor de Rabobank Almeerdaagse op zaterdag 31 mei steunen een goed doel, namelijk “STOP TETANUS”, een gezamenlijk project van Kiwanisclubs en Unicef. Kiwanisclub Almere steunt deze internationale actie om Tetanus de wereld uit te helpen. Deelname kost voor diegenen die dit project een warm hart toedragen € 10,00 en dat is dan inclusief het evenementshirt, medaille, bidon en verzorging.

U kunt kiezen uit wandelroutes van 5, 10, 15, 25 en 40 kilometer.

De start is bij het bus- en treinstation Almere Buiten bij lunchroom 'Dert13n', Noordeinde 5A. Parkeren kan in de Cuba Garage naast het station. Bij de startlocatie van de Almeerdaagse zijn uitrijkaarten te koop voor € 2,50 voor een gehele dag. Elders betaalt u € 5,00.

De lunchroom is tijdens de wandeltocht geopend van 07.00 uur tot 21.00 uur om de deelnemers te voorzien van een consumptie. Ook zonder de aanschaf van een consumptie stellen zij hun klantentoiletten beschikbaar voor de deelnemers. En na de prestatie komt iedere deelnemer daar ook weer aan de finish.

Starttijden zijn vrij, maar hieronder vindt u de adviestijden:

• 40 km vanaf 08.00 uur
  • 25 km om 09.00 uur en om 13.00 uur
  • 15 km om 10.00 uur, 14.00 uur, op werkdagen ook om 17.00 uur
  • 10 km om 11.00 uur, 15.00 uur, op werkdagen ook om 18.00 uur
  • 5 km om 12.00 uur, 16.00 uur, op werkdagen ook om 19.00 uur

Finish is tot 19.00 uur, op werkdagen tot uiterlijk 21.00 uur.

De routes zijn vastgesteld in overleg met de boswachters van Staatsbosbeheer en Het Flevolandschap, stichting cASLa (Centrum voor Architectuur, Stedenbouw en Landschap in Almere), afdeling archeologie van gemeente Almere, KVF Kunstenaars Vereniging Flevoland en er wordt met gemeente Almere overlegd over mogelijke wegwerkzaamheden tijdens de wandeltocht. De natuur (parken, plassen), bijzondere architectuur en kunst in de openbare ruimte zijn onderdeel van de routes. Maar ook historische vindplaatsen, zoals de wrakken van schepen die een paar honderd jaar geleden zijn vergaan in het IJsselmeer en de resten van nederzettingen van 8000 tot 10.000 jaar geleden. Toen woonden jagers en verzamelaars al waar nu Almere groeit tot een van de grootste steden van Nederland.