Art Laren 2014: resultaat 96.647 euro

De openlucht-kunstbeurs is in 19 jaar uitgegroeid tot een unieke gebeurtenis waar zorgvuldig geselecteerde binnenlandse en buitenlandse galeries zich presenteren met een breed toegankelijk, vernieuwend en prikkelend aanbod van moderne kunst.

De netto-opbrengst van de stichting Art Laren bedraagt dit jaar, mede dankzij geweldige sponsoren, 62.557 euro. Inclusief de ruime bijdrage van de Wilde Ganzen is het totaalbedrag 96.647 euro geworden. Met deze opbrengst worden de lekkende (asbest)daken van de Port Reitz School in Mombasa Kenia vernieuwd.

Het geldt is ondertussen uitgekeerd aan de school. Eind augustus was het asbest al verwijderd en waren de daken vernieuwd. Begin september worden de dakgoten geplaatst. En vanwege een gunstige wisselkoers bleek er nog wat geld over waarvoor vier drinkwatertanks konden worden geplaatst.

Kijk ook op Art Laren.

Organisator Kiwanis Laren mocht dit jaar 19 galeriehouders en 3 sieraadvormgevers verwelkomen. Medio juni konden we zo'n 10.000 bezoekers verwelkomen, o.a. dankzij de 26 spots op Radio 1. Er was op de Brink weer ruim plaats gemaakt voor inspirerende beeldentuinen tussen de paviljoens. En we hadden het gezellige horecaterras terwijl de manifestatie muzikaal werd omlijst met levende muziek. Het weer werkte volop mee wat heeft bijgedragen aan de geweldige sfeer tijdens het weekeinde. Bij de ontvangst voor alle deelnemers in 'Mauve' waren de drie Larense wethouders aanwezig en aansluitend tijdens een maaltijd op 'ons' horecaterras kwam de burgemeester nog even langs.
Een gemeend DANK-U-WEL aan iedereen die heeft bijgedragen aan het succes van Art Laren! Speciale dank gaat uit naar Wendy en Alexandra van de Stichting Port Reitz School voor hun ondersteuning tijdens Art Laren. Op naar de twintigste editie.

Door kunstschilder Hans Versfelt geschilderd (olieverf op doek 40x30) tijdens Art Laren