AZC speldoedag samenwerkende clubs omgeving Maastricht

AZC Maastricht sport-spel dag Kiwanisclubs omgeving Maastricht, 11 juni 2016

Voor de kinderen (4-16 jaar) van het azielzoekerscentrum in Maastricht is door vier Kiwanis-clubs een sportieve dag georganiseerd. De deelnemende clubs waren: KC Maastricht-Mergelland, KC Meerssen Gloriette, KC Valkenburg Charlemagne en KC Young Professionals Maastricht.

De weersvooruitzichten waren niet al te best echter vanaf het moment dat alle spellen en attracties klaar stonden, brak de zon door. De kinderen van het nabij gelegen AZC kwamen vanaf 11 uur kijken en hun aanvankelijke schroom waren ze snel kwijt. Een potje voetballen was natuurlijk erg populair maar naarmate de zon harder scheen werd de zeep-glijbaan de “place-to-be”. Oudhollandse spellen waren eveneens erg in trek. Cupcakes werden versierd en gezichten geschminkt. Touwtrekken, AZC versus Kiwanis, werd onder luid gejuich gewonnen door de kinderen van het AZC.

Al met al een zeer geslaagde dag en de kinderen verlieten het sportveld met een welverdiende medaille.

De samenwerking tussen de clubs verliep perfect en het voorbereidend comité onder leiding van Stephanie Lemmens, KC YP, had alles tot in de puntjes geregeld.

Arno Soons
President KC Maastricht-Mergelland