Belevingstheater voor Tyltylcentrum De Witte Vogel

Met de opbrengt van de Sinaasappelactie van Kiwanis club Den Haag Haaglanden vond op dinsdag 14 mei een workshop en een belevingstheater plaats voor de kinderen van Tyltylcentrum De Witte Vogel uit Den Haag.

Na ontvangst met koffie en heerlijke cake werd de dag doorgenomen. De kinderen werden daarbij in twee groepen verdeeld. De eerste groep kinderen startte voor de lunch met de knutsel workshop, de andere groep met het belevingstheater.

Knutsel workshop
Tijdens de workshop werden borden voor aan de muur gemaakt, waar de kinderen aan konden voelen.
De kinderen hielpen met zagen, plakken, knippen en schroeven en hadden zichtbaar veel plezier bij het helpen.

Belevingstheater
Tijdens de interactie met de kinderen vormden hun zintuiglijke waarnemingen het uitgangspunt van deze voorstelling. Alle zintuigen, zien, voelen, horen, ruiken en proeven, werden geprikkeld. De muziek en de attributen die gebruikt werden maakten heel veel indruk op de kinderen. Het was een echte beleving. De voorstelling werd verzorgd door DOT Belevingstheater.

Na een heerlijk verzorgde lunch, die de leden van de serviceclub samen met de kinderen hadden, werd het programma in omgekeerde volgorde vervolgd.

De dag werd afgesloten met een borreltje voor de begeleiders en de clubleden. Tijdens de borrel bood Kiwanis club Den Haag Haaglanden twee partytenten aan. Met deze tenten kunnen de kinderen lekker in de schaduw zitten en hebben dan geen last van de zon als deze schijnt.

Als dank ontvingen de leden een zelf gemaakt en beschilderd potje vol met hartjes van de kinderen.

De dag vloog om en voordat iedereen er erg in had werden de kinderen weer opgehaald en moest er afscheid worden genomen van een fantastische dag.

Door de ervaringen en belevenissen van deze geweldige dag heeft Kiwanis Den haag Haaglanden aangeboden om volgend jaar weer een dag te organiseren.

Het was wederom een feest om erbij te zijn.

Zie hier het fotoverslag.