Benefietconcert Koninklijke Marechaussee en Kids Fun Sports Zone

Kiwanis Brunssum ondersteunt kinderen met sport, spel en gezondheid

Op zaterdag 23 juni vindt in de Brikke Oave in Brunssum een benefietconcert plaats van het Trompetterkorps der Koninklijke Marechaussee. Het concert begint om 19.45 uur. De zaal gaat open om 19.15 uur. De opbrengst komt ten goede aan de Stichting Roda Midden in de Maatschappij en nog enkele goede doelen in Parkstad, die zich voor jongeren inzetten. De Stichting Roda Midden in de Maatschappij richt zich daarbij op drie pijlers; Participatie, Gezondheid en Respect. Het concert wordt georganiseerd door Serviceclub Kiwanis te Brunssum, Fanfare St Barbara en gesteund door de gemeente Brunssum.

Programma

Fanfare Sint Barbara uit Brunssum zal het concert openen. Onder leiding van dirigent Frans Bemelmans speelt het orkest een gevarieerd programma. Met een bijzonder optreden waar Euphonium-solist Rickwin Poelma en ook de eigen zangeres Maud van de Leemput een hoofdrol spelen.

Het Trompetterkorps, in Fanfare bezetting, speelt nummers variërend van klassiek tot pop. Het orkest speelt onder leiding van dirigent kapitein Peter Kleine Schaars. Het programma wordt afgewisseld met optredens van de Meisjes met de Wijsjes. De Meisjes met de Wijsjes zijn een Nederlandstalige vocalpopgroep en zingen zoals zij zelf zeggen: “Nederlandse klassiekers van toen, die met een theatrale knipoog nieuw leven worden ingeblazen door er een unieke, vierstemmige draai aan te geven.”

Kaarten

Kaarten á €17,50 per persoon, excl. boekingskosten, zijn in de voorverkoop verkrijgbaar bij Assurantiekantoor De Ruijter in Brunssum of via

www.brikkeoave.nl/tickets

Kiwanis Brunssum hoopt op hetzelfde succes als twee jaar geleden toen het Orkest van de Koninklijke Luchtmacht in Brunssum optrad. Het optreden van het Trompetterkorps is mede mogelijk gemaakt door het Impresariaat Militaire Muziek Krijgsmacht (IMMK).

Kids Fun Sports Zone

Kiwanis Brunssum organiseert in het kader Brunssum in Actie eveneens op zaterdagmiddag 23 juni om 14.30 uur de Kids Fun Sports Zone op het Lindeplein in Brunssum. Om 14.00 uur wordt eerst een uitleg gegeven over het parcours. Kinderen van drie tot twaalf jaar kunnen hier deelnemen aan een groots opgezet spel- en sport parcours. Een parcours met diverse activiteiten zal het Lindeplein en een deel van het Vijverpark vullen. Een kids-run over een serieus parcours, een stormbaan, voetbalspellen, golf, en reuze darten zijn enkele voorbeelden. L1 zal hierbij ook aanwezig zijn met een groot springkussen. Kinderen die hier aan deelnemen sparen voor een deelnemers medaille. Kinderen kunnen zich ter plekke gratis inschrijven. Vrije donaties kunnen worden gegeven. Deze donaties gaan naar een aantal stichtingen in Parkstad, die zich inzetten voor jongeren.

Ballonvaart

Uit de deelnemers zal middels loting een winnaar en ouder gekozen worden die dezelfde namiddag nog mogen deelnemen aan een door L1 gesponsorde luchtballonvaart.De L1-heteluchtballon zal vanuit het Vijverpark opstijgen. Die ouders zijn ook van harte welkom bij het benefietconcert in de avonduren. Dit Fun- en Sportevenement vindt plaats in nauwe samenwerking met de Gemeente Brunssum, de Stichting Roda Midden in de Maatschappij, Stofberg Fysio, Stichting Nienoo, De Brikke Oave, Golfclub Brunssum, L1 en Kiwanis Brunssum.

Namens Kiwanis Brunssum

Ed Frieser