Bert Woudstra erelid jubilerende Kiwanisclub

Maandag 5 maart is Bert Woudstra benoemd tot erelid van de Kiwanisclub Enschede Twente. Woudstra is een van de oprichters van de club. Hij was de eerste president van deze Enschedese Kiwanisclub in 1987 en heeft zich in de loop der jaren continu ingezet voor de club en voor de funraisingactiviteiten van Kiwanis. Reden genoeg voor de club om hem als erelid te benoemen. Maandag ontving Bert Woudstra de bijbehorende oorkonde uit handen van de huidige president Rik Janssen.

Grote betrokkenheid bij Kiwanis en Enschede
Bert Woudstra heeft in de afgelopen jaren een niet aflatende betrokkenheid getoond bij zowel de club als de omgeving waarin de club zich manifesteert. Zo is er door middel van projecten geld verzameld voor doelen als de Enschedese voedselbank, manege ’t Roessingh en voor de restauratie van Wissink’s Möl. Internationaal droeg de club bij aan acties om het jodiumtekort in de wereld aan te pakken en aan een Enschedees initiatief om een aantal scholen in Guatemala te openen (Corazón para los Ninõs).

Eerder kreeg Bert Woudstra al een van de meest eervolle onderscheidingen van Kiwanis International voor zijn uitzonderlijke bijdrage aan het jodiumproject.

Actief op veel gebieden
Naast zijn betrokkenheid bij Kiwanis is Bert Woudstra al vanaf 1954 op diverse terreinen actief. Hij heeft zich onder meer ingezet voor de scouting, het welzijn, onderwijs, gezondheidszorg, politiek, geloof en cultuur. Hij was medeoprichter van het Antidiscriminatiebureau en is raadslid voor de PvdA geweest. Verder was hij een der oprichters van de Kiwanisclub Enschede-Twente en zet hij zich in voor de Stichting Synagoge Enschede.