Bezoek club over de grens

De Maastrichtse delegatie met Martin Poesen, Wim Knols, Arno Soons en Cees Straus in gezelschap van de Belgische gouverneur-elect Marie-Paule Bollen.

KC MAASTRICHT-MERGELLAND BEZOEKT KIWANIS OVER DE GRENS

KC Maastricht-Mergelland heeft een jarenlange traditie om clubs over de grens te bezoeken zoals KC Aachen in Duitsland en KC Hasselt Hazelaar in België. Onlangs is daar KC Amicitia uit Tongeren aan toegevoegd.

De delegatie uit Maastricht (zie foto) werd er bijzonder hartelijk ontvangen door Marie-Claire Hansen, President, namens alle leden van deze actieve damesclub onder het motto “Vrienden zijn niet zomaar, die ontmoet je in je leven. Mensen die jou verkiezen, om vriendschap aan te geven”.

Een zeer aangename, levendige vergadering die natuurlijk anders verloopt dan in Nederland maar net daarom zo interessant: andere gewoontes, andere ideeën. Zeer leerzaam. De huidige gouverneur-elect van het district België/Luxemburg, Marie-Paule Bollen, is trouwens lid van deze club en nam diverse malen deel aan activiteiten van de Maastrichtse club.

Met een uitnodiging voor een bezoek aan KC Maastricht-Mergelland en de overhandiging van een fles met de bekende Limburgse kruidenbitter Els sloot de president van KC Maastricht-Mergelland af met “Zoek geen grote woorden als een klein gebaar volstaat”.

Nieuwe buitenlandse bezoeken staan in de steiger.