Bezoek Gunter Gasser aan Nederland

I am very impressed of the Kiwanis District Netherlands.” Dit zei Kiwanis International President Gunter Gasser aan het eind van zijn vierdaags bezoek aan Nederland.

Samen met zijn vrouw Christiana bezocht Gunter Gasser van 24 t/m 27 oktober j.l. Nederland. Als extra gasten waren daar de gouverneur van Polen, mevrouw Edyta Podsiadly en haar secondant bij. Dit internationale gezelschap bezocht als eerste club Barneveld. Samen met de leden van het dagelijks bestuur werd de bouwlocatie van het kinderhospice De Glind bezocht. Een mooi project dat mede door Kiwanis Nederland gerealiseerd wordt. In de Oranjerie op het Landgoed De Schaffelaar werd van het diner genoten.

Zaterdagmorgen werd de besturen dag in Zeist met een bezoek vereerd. Gunter Gasser gaf een college in de opbouw van de Kiwanis organisatie en de veranderingen die doorgevoerd zullen worden om ook in de toekomst een sterke Kiwanis organisatie te hebben. ’s-Middags reisde het gezelschap naar Rotterdam. De s.s. Rotterdam fungeert voor de gasten als overnachtingsadres. Maar voordat daar aan toegekomen kan worden is een druk programma afgewerkt. Een rondvaart door de havens van Rotterdam en een rondleiding over dit historisch schip. In de machinekamer gaf Gunter nog eens aan dat Kiwanis met volle kracht vooruit moet met het internationale Eliminate ofwel het Stop Tetanus project en het Growth project. ’s-Avonds was het gezelschap te gast bij de jubilerende Kiwanis Club Rotterdam in Restaurant Millers. Dit speciale restaurant is een leerplek voor kansrijke jongeren om ervaring op te doen en te werken aan hun toekomst. Onze internationale gasten waren danig onder de indruk van dit restaurant waar onze internationale doelstelling; ‘serving the children of the world’ in de praktijk gebracht wordt.

De zondagmorgen is gebruikt voor een mooi ontbijt op de Rotterdam en een informeel gesprek met de Kiwanis president over de problemen waarmee de Kiwanis organisatie wereldwijd worstelt, waarbij het onderwerp vooral was hoe wij de Kiwanis organisatie toekomstbestendig kunnen maken. Onze Poolse gasten kregen een rondleiding door de stad. De lunch werd met een klein gezelschap gehouden in het Zalmhuis waarna de gasten weer naar Schiphol gebracht zijn.

Kiwanis International District Nederland heeft de gelegenheid gehad en genomen om te laten zien waartoe wij in staat zijn. Onze dank gaat vooral uit naar de directie van het kinder hospice De Glind en de leden van KC Barneveld en KC Rotterdam die dit bezoek tot een prima presentatie van Kiwanis in Nederland hebben gemaakt. Vastgesteld mag worden dat de doelstellingen van Kiwanis in Nederland breed in praktijk worden gebracht.