Bieb voor vergeten kinderen in Thailand

Kiwanis Club Geleen maakt een mobiele bibliotheek mogelijk in Thailand voor vergeten kinderen van vluchtelingen uit Myanmar. Met de opbrengst van de tweejaarlijkse Kiwanis Soiree kan de Stichting Childtrac aan de slag met een onderwijsproject. Childtrac, in initiatief van Chantalle Lacroix uit Geleen, biedt deze vergeten kinderen een beter toekomstpersperctief door hen de Thaise taal te leren zodat ze mogen instromen in het onderwijs van het buurland van hun ouders.

Veel van deze kinderen leven nu nog in de Thaise jungle zonder enig toekomstperspectief. De kinderen worden uit hun isolement van illegaliteit gehaald door hen een kans te bieden om te kunnen leren, lezen en schrijven, aldus ChildTRAC. Dit alles is een goede start voor de toekomst, een nieuw begin en een kans op een hoopvoller bestaan.

Een ander deel van de opbrengst van de Kiwanis Geleen Soiree is geschonken aan de Stichting HOOP, een initiatief van Gerzon Kakisina. Februari 2012 kreeg hij acute leukemie. Na een periode van chemotherapie en een levensreddende stamceltransplantatie was de ziekte verslagen. De moeizame zoektocht naar een stamceldonor en de algemene onbekendheid van het begrip stamceldonatie was de reden om Stichting HOOP op te richten. Stichting HOOP heeft als hoofddoel meer bekendheid te geven aan stamceldonatie.

Zie ook:

www.childtrac.org en @childtrac