Blog december 2021

Houd moed en ondersteun elkaar

Beste Kiwanis vrienden,

Daar gaan we weer: een nieuwe periode met veel beperkingen en we weten niet voor hoelang. Spanningen in clubs: wel of niet meer bijeenkomen voorlopig? Verwatering van het clubgevoel. Leden die het wel hebben gehad met zoomvergaderingen. Wat bindt ons nog? De geplande teamdag (voor de nieuwe bestuurders, de Luitenant Gouverneurs en de commissievoorzitters) van 20 november hebben we moeten annuleren (voor de derde keer) en vooralsnog verplaatst naar maart 2022. Sommige teamleden hebben elkaar nog nooit ontmoet!

Kiwanis is een te mooi gedachtengoed om niet door te geven aan een volgende generatie. Wij zijn er nu om de continuïteit te borgen.

Graag verwijs ik jullie naar een voorstel van Ian Ramsey in deze nieuwsbrief: houd het clubgevoel levend, experimenteer met hybride vergaderingen.

Contributiebijdrage

Binnenkort worden de fakturen weer verzonden. Voor Kiwanis International en Kiwanis International Europa hebben wij als district de fakturen reeds ontvangen. De contributies blijven op hetzelfde nivo als voorgaande jaren, immers Kiwanis International heeft vaste organisatiekosten. Ook voor Kiwanis District Nederland handhaven we de contributie zoals goedgekeurd op de Algemene Vergadering in september. De uitgaven zullen lager uitvallen dan begroot, het bestuur blijft kritisch op de uitgaven letten. Laten we hopen dat er volgend jaar september een prachtige Inspiratiedag en Algemene Vergadering mogelijk wordt.

Heppie Boxen

Kiwanis en Het Vergeten Kind gaan een pilot doen met het samenstellen en verspreiden van een box met spellen en materialen. Hiermee bieden we een positief moment voor gezinnen met kinderen. Voor Kiwanis kan dit uitmonden in een mooi landelijk doe-projekt: inpakken en distribueren van deze boxen in de gemeente waarin een club werkzaam is. Zie voor meer informatie verder in de nieuwsbrief.

/imagecache/lg/uploads/2021/08/heppie-box.jpg

Ledenraadpleging

Kiwanis Nederland heeft in de voorbije 2 jaren financiële reserves opgebouwd, mede door minder uit te geven als het gevolg van corona.. Het Algemeen Bestuur heeft voorgesteld om deze reserves beschikbaar te stellen voor bijzondere projekten en/of goede doelen, dan wel om het bedrag terug te geven aan de clubs. Daarover willen we de clubs en leden raadplegen in een zoomvergadering op zaterdag 11 december van 10.30 tot 11.30 uur. Een uitnodiging wordt aan de bestuurders van de clubs toegezonden.

Piet Derks

Gouverneur Kiwanis Nederland 2021-2022