Blog Gouverneur april 2018

Blog Gouverneur April 2018

Op de eerste plaats , onze hartelijke felicitaties aan Henny Beuving (Past Gouverneur) die een lintje van de koning mocht ontvangen .Het was een indrukwekkende bijeenkomst in Weert om dit te mogen mee maken. Misschien nog andere Kiwanis die wij mogen feliciteren? Wij vernemen het graag.

En bij de dames Rooyse Ladies , is er een heer bij! Lars, zoon van ons jongste lid Joyce! Welkom!

Herkennen jullie dat? Je komt b.v. op een locatie Willem II in Tilburg. Leuk om eens rond te kijken in zo’n voor mij nieuwe omgeving. Je wordt er allerhartelijkst ontvangen. En dan volgt een prachtige humoristische lezing over het Puberbrein van Aletta Smits. ‘Kiwanis club Hart van Brabant’ had het prima voor elkaar. De Brabanders doen goede dingen en doen die dingen goed. Alles klopte, geld opgehaald voor Chef’s Level. (een leerwerktraject voor jongeren met een passie voor horeca ) Ook zo’n geweldig doel. Een heerlijke avond samen, met LG Gerard Schipper.

En hoe ondernemend waren de heren in Bergen op Zoom. Deze heren , die echt een heren club willen blijven, hadden 10 voor hen bekende dames uitgenodigd. Deze dames toonden bijzonder veel interesse om een eigen damesclub op te richten. Wordt vervolgd.

En dan de divisie vergadering, o.l.v. LG Dries Kout, in het Westland, met een prachtige rondleiding door het mooie bedrijf Koppert Cress BV in Monster.

Het leuke van zo’n rondleiding is: je doet kennis op, je kletst met elkaar en het verbindt. Er ontstond een hele plezierige sfeer onderling en door de zeepkisten leerden we van elkaars projecten.

Ik zie heel veel mooie projecten voorbij komen en in onze AB vergadering spraken we over een plaats waar we al deze goede ideeën kunnen samenbrengen. Dit kan nu dus in de Academy!

Maar wat ook opvalt, dat iedere club authentiek is. Zomaar een project van de plank halen werkt niet, het moet écht passen bij je eigen clubje. Al die verschillende ideeën en opvattingen maken het boeiend. Ik ben er van overtuigd dat dáár onze kracht zit.

Dit maakt het ook lastig voor de clubs! Want je moet op club niveau de discussie aangaan. Dat vraagt wat! In sommige gevallen blijkt het teveel gevraagd, men komt er niet uit en het levert blijvende onenigheid op. Hoe pijnlijk.

Maar hoe sterk worden we niet als je er samen wel goed uitkomt?!

Basis regels zijn er al 100 jaar, individuele club invullingen zijn erg boeiend.

Tijdens de laatste AB vergadering is ook uitvoerig een eerste concept van het privacy reglement besproken. Dit n.a.v. de nieuwe wetgeving van a.s. mei. Het concept ligt op dit moment ter toetsing voor bij de juridische commissie en zal op 12 mei 2018 tijdens een extra AB vergadering worden vastgesteld en aan de verenigingen worden toegezonden.

Als het goed is hebben en/of krijgen de club via hun LG een spandoek om deze bij activiteiten op te hangen en te laten zien wie we zijn. De clubs die op de inspiratie dag in Gorssel waren hebben deze al in hun bezit .

Det Verhoeven
Gouverneur 2017-2018