Blog Gouverneur augustus 2021

Aandacht voor ....

Spreuk van de maand

” The best way to make children good, is to make them happy". Oscar Wilde

Door de corona-perikelen hebben de meeste clubs in het voorbije jaar geen of beperkte fundraising activiteiten kunnen ontplooien. Naar verwachting zal de ruimte de komende 6 maanden er niet veel beter op worden. Desondanks hebben we samen voor het Lustrum project "Het Vergeten Kind" reeds 83.000€ bijeengebracht! Opvallende positieve bijdrage van Kiwanis Club Heerlen van 4086 euro. Ons doel is op 10 september 2022 de beoogde 250.000€ te realiseren, waarmee we 500 kinderen blij willen maken met een vakantie.

Watersnood in Zuid-Limburg

De onverwachte enorme wateroverlast heeft iedereen verrast. Vele gezinnen en ondernemingen hebben enorme schade opgelopen. Diverse leden hebben ons gevraagd wat Kiwanis Nederland gaat doen om de noden van getroffenen te verlichten. Onze LG's Emmy Ruber en Luciene Dieteren gaan/zijn in overleg met Kiwanis clubs in het getroffen gebied om te zoeken naar mogelijkheden om hulp te bieden. Initiatieven van clubs gericht op het oplossen van probleemsituaties met betrekking tot kinderen zullen we zeker ondersteunen.

Stemmen voor de (digitale) Algemene Vergadering op 11 september 2021

Tot 31 juli konden leden namens hun clubs een stem uitbrengen op de dossiers voor de Algemene Vergadering. Er hebben 109 leden een stem uitgebracht namens 52 clubs. Dat is een goed resultaat! De uitkomst zal door de stemcommissie gerapporteerd worden op De Algemene Vergadering van 11 september van 10.00 tot 12.00 uur. Dit alles digitaal via Zoom.

Inspiratie dag voor clubs op 11 september geannuleerd

Alle voorbereidingen voor 11 september waren nagenoeg afgerond. Toch heeft het Algemeen Bestuur op 16 juni moeten besluiten het evenement alsnog te annuleren in verband met de toen te verwachten risico's rond Covid-19. Namens het Algemeen Bestuur heel veel dank aan de club Halderberge Rucphen voor de inspanningen die zij gedaan hebben.

UBO registratie

Alle clubs krijgen ermee te maken! Bestudeer elders in deze nieuwsbrief het advies van de Juridische Commissie en zorg dat u als bestuurders van de vereniging en/of stichtingen voldoet en/of gaat voldoen aan deze nieuwe regelgeving. Nogmaals dank aan de leden van de Juridische Commissie  voor de duidelijke adviezen

De Directory, wie mist die nog?

De laatste directory in handig zakformaat werd in 2014 uitgegeven. Inmiddels is reeds een aantal maanden de vernieuwde digitale directory in de lucht. Heeft u deze al geraadpleegd? Het werkt eenvoudig en is zeer snel! Aanmelden via de website via portalbuzz is wel vereist (zie icoontje met 1 persoon geheel rechts boven op de site). Wanneer u ingelogd bent: klik op het icoontje ernaast met 3 personen en de directory is toegankelijk. Het werkt ook perfect op de smart Phone!

/imagecache/lg/uploads/2021/08/directory-nieuwe-stijl.jpg

Piet Derks