Blog Gouverneur Carel Maass mei 2020

Covid 19 zorgt voor afgelastingen maar ook voor nieuwe ideeën

Blog mei 2020

Beste Kiwanisleden,

Covid 19 legt niet alleen bijna de hele wereld plat, maar ook de Kiwanis organisatie is wereldwijd aan het worstelen met hoe nu verder.

Veel congressen zijn afgelast, andere congressen worden beperkt tot een ledenvergadering. Al dan niet digitaal.

Ook de clubs moeten het roer omgooien, zowel op het gebeid van bijeenkomsten, fundraising als fundspending.   Veel Kiwanisclub maken nu de eerste stappen naar video-conference, naar bijvoorbeeld fundraising via facebook.

In Nederland hebben wij besloten om op 12 september een zoom digitale ledenvergadering te houden, zeker om de statutair verplichte agendapunten af te handelen.

Komende week is daar uitgebreid overleg over hoe we dit democratisch, statutair, wettelijk gaan vormgeven.

Het congres in Geleen gaat dus NIET door.  De congrescommissie was al ver met de organisatie, jammer genoeg gaan onze mooie plannen niet door.

Volgend jaar op 11 september 2021 komt hopelijk een extra leuke dag, met feestelijke aandacht voor ons lustrum.

Heb ik het nu rustig?  Wat reistijd wel 150 kilometer gereden (in 7 weken!), maar op de achtergrond toch niet. Afzeggen, regelen, overleggen met International, Europa, Nederland, ideeën verzamelen, kost veel tijd.

Zondagavond heeft Kiwanis Nederland een primeur: het eerste KIWANIS-café, ieder Kiwanislid kan meedoen, ideeën spuiten, vragen stellen over Kiwanis Nederland.  Er staan 5 café rondes gepland, iedere 1e zondag van de maand van 20 – 21uur.

Verdere gegevens staan verderop in deze nieuwsbrief.

De nieuwe website is goed ontvangen, voor 15 mei zijn alle clubsites ook omgezet naar het nieuwe format.

In mei kan krijgt een deel van de leden een mail van 4 studenten van de AVANS-hogeschool, over Kiwanis.  Het invullen van de vragenlijst duurt iets van 10 minuten.  Doe svp mee.

Hopelijk tot zondagavond, goed weekend, houd afstand en blijf gezond

Carel

Carel Maass Gouverneur Kiwanis Nederland 2019-2020