Blog Gouverneur december 2017

Eindejaarsblog Gouverneur

Traditie was, tot en met 2016, een voorjaars- en een najaar conferentie, georganiseerd voor de leden van Kiwanis. Helaas werden deze bijeenkomsten steeds slechter bezocht. Als idee werd geopperd komen jullie als bestuur het land in. Ga naar de leden toe. En zo begonnen Martien en zijn Lg’s in het voorjaar van 2017 met het experiment van de regiobijeenkomsten. Uit praktische overwegingen werd overgegaan tot het samenvoegen van meerdere lg-divisies per bijeenkomst. De lg’s organiseren nu vier regiobijeenkomsten, verspreid over het hele land.

Ik ben in 2017 bij 7 regiobijeenkomsten geweest , en dit waren voor mij feestjes. Met name ook om te zien hoe de lg’s samenwerken, is een genot! De programma’s waren divers, en interessant. In Weert, o.a. gesproken met de mannen en dames van Kiwanis Weert, een van oorsprong mannenclub, die voor het eerst ook vrouwelijke leden heeft. Hoe bevalt dat nu? De dirigent Jos Schoevers die het leiden van een orkest vergeleek met Kiwanis. Maar ook de pittige discussie over Kiwanis. Guido en Fons deden dat knap.

Ik heb veel hele mooie verhalen gehoord en ideeën opgedaan. Een 5 daagse Pieterpad wandeling, (Barneveld) prachtig. Dat was in Zwolle. Hier hadden de Lg’s zich heel strikt door het budget laten leiden (ook dat doen we) waardoor het zaaltje iets minder was. Maar een discussie over, hoe anders te vergaderen( staand) leverde een frisse kijk en verrassende ideeën op. En dan op zaterdagmorgen naar Bergen op Zoom. Hier een prachtige zaal, en een rijke Brabantse lunch. Waar nog heel fijn met elkaar nagepraat werd. Helaas kon ik Woerden niet bezoeken. Maar ook daar werd er goed gesproken over elkaars activiteiten.

De lg’s Peter v H , Guido, Fons en Rob, John, Wim, Paul , Peter de L , Gerard , Willem , Dries, Joost, Ger en het DB , Ap, Leo, Peter en Martien wil ik bedanken voor het organiseren van deze drukbezochte regiobijeenkomsten.

Regelmatig krijg ik vragen van , hoe doe je dat nu met nieuwe leden? Wat zijn nu goede fundspending projecten? Hoe krijgen we Kiwanis goed onder de aandacht? Mijn advies aan een ieder is. Dames en heren zoek elkaar op, iemand heeft absoluut een antwoord op je vraag. Want Kiwanis leeft volop onder de leden. Er zijn veel bruisende ideeën, prachtige activiteiten. Vergeet niet dat ook heel veel bezoekers genieten van onze activiteiten. Voorbeelden te over op onze Facebookpagina en website.

Recentelijk was ik samen met 900 bezoekers, waaronder diverse Kiwanis leden uit de regio, in de Basiliek van Oudenbosch, waar het koor De Mastreechter Staar binnenkwam met ‘Gloria Vivaldi, van A. Vivaldi. Op dat moment krijg ik tranen in mijn ogen van ontroering, niet alleen vanwege het koor, maar dat onze Kiwanis leden dit hebben georganiseerd.

Gouverneur 2017-2018

#kidsneedkiwanis