Blog Gouverneur Martien van der Meer april 2017

Gouverneur’s blog April 2017

De maand maart is voorbij gevlogen met groot aantal hoogtepunten waarvan ik er enkele zal noemen.

De 4 regiobijeenkomsten gehouden in Woerden, Zwolle, Bergen op Zoom en Weert blijken zeer geslaagd. De opkomst van deze nieuwe vorm van samenkomen als alternatief voor de voorjaarsconferentie in zijn totaliteit was bijna 250 Kiwanians. Interessant is dat betreffende LG's van de regio en een DB lid het organisatieteam vormen en zo ook tot verschillende invulling zijn gekomen. Een greep hieruit: goede sprekers, hoe social media te gebruiken om je projecten te promoten, uitwisseling van elkaars projecten, stemmen met je mobiel, discussie over vergrijzing en de toegevoegde waarde van Golden clubs, inspiratie voor onze missie en gezellig samenzijn. Natuurlijk zijn er ook verbeterpunten en we gaan dat met elkaar evalueren. Het lijkt erop dat we deze formule in de toekomst vaker zullen toepassen. De informatie van deze bijeenkomsten zoals de instructiefilmpjes van Pelpina Trip staan binnenkort voor alle Kiwanis Clubs op de website.

Terwijl de Gooise Karavaan weer reed (27e keer!) en de kinderen bij Coronel in Huizen weer een pannenkoekenlunch kregen aangeboden was ik voor familie bezoek even in Engeland.

We zijn steeds meer bezig ons te manifesteren naar de externe omgeving, de communicatie naar buiten. En niet alleen via social media maar ook live.

Ik mocht deze maand in Theater Gooiland in Hilversum op een goed bezochte Pecha Kucha avond (waar sprekers over allerlei onderwerpen een betoog houden van 20 * 20 seconden begeleid met 20 afbeeldingen) ons Kiwanis verhaal te vertellen en dat deed ik samen met Kiwanis lid Theo van Oort die zich inzet voor hongerende kinderen met zijn Stichting Malnucure.

Tussendoor nog een avondje naar de 34e editie van het Goois Jazz Festival georganiseerd door Kiwanis Naarden met o.a. Candy Dulfer op de planken.

Gisteren kookten we met enkele Kiwanis vrienden onder leiding van Kiwanis lid Jos Den Hengst voor de daklozen in Amsterdam. Dankbaar werk.

Het is geen grap (1 april); nu zit er al weer een halve termijn op als Gouverneur. Ik moet zeggen dat ik het met veel plezier doe en geen moment hoef te vervelen. Integendeel, het is een verrijking van je leven om met zoveel gepassioneerde Kiwanis vrienden in contact te komen en onder de indruk te raken van wat wij met zijn allen doen.

Martien van der Meer

Gouverneur 2016-2017