Blog Gouverneur Martien van der Meer december 2016

Gouverneur’s blog november 2016

November was wel een drukke maand, terwijl dat vroeger nog wel eens zo'n moment was waarop je even bij kon komen. Bladeren harken, tuin winterklaar maken naar het goede voorbeeld van Jacobse en Van Es (wie kent ze nog?).

En even zwemmen met mijn (gehandicapte) oudere broer Lieuwe, daar maak ik iedere keer nog tiijd voor.

Samen met Frans van der Avert, Sjoerd Timmermans en Rene Meyer (KC Laren en voorzitter van Stichting Poolse Weeskinderen Naarden) bezochten we Club Gdansk begin november, om hun 25 jarig bestaan mee te vieren. We werden met Poolse gastvrijheid onthaald en binnen was het warm. In de middag overlegden we met de Kiwanis clubs van Polen, nu er geen animositeit meer is, pakken ze de draad weer op en gaan we weer bouwen. Contacten van onze clubs met de Poolse Kiwanis worden erg gewaardeerd.

In deze maand vlogen de dagen voorbij en naast mijn "gewone" dagelijkse werk bezochten we het wijn/spijsdiner van KC Hilversum/Baarn en Laren; een interessante partnerbijeenkomst bij Warchild in Utrecht over hun werk in Colombia, de eerste KNF vergadering (voorgezeten door Gert van Lieshout), divisie bijeenkomst van de divisies 8 en 13 (met LG's Guido Palm en Fons Alberts) waarin werd stilgestaan bij clubopbouw en versterking en een eerste idee voor een nieuwe club in de regio. Divisie 12, Zeeland staat binnenkort in de agenda. Vervolgens was er het bezoek aan KC Rheden-Veluwezoom waar een jaarlijks wildfestijn wordt georganiseerd, zeer geslaagd.

Natuurlijk was ook het bezoek van John deVilbiss (KI trustee) met zijn vrouw Wanda (kiwanis lid!) een bijzondere gebeurtenis. Op verschillende plekken konden zij met clubleden van gedachten wisselen over cultuur, overeenkomsten en verschillen, jeugd- en jongerenclubs zoals die in Amerika bestaan, onze toekomst en de Europese dimensie.

Zaterdag 19 november waren zij aanwezig in hotel Figi te Zeist voor het landelijke overleg, waar dit keer zo'n 60 bezoekers uit het hele land waren gekomen. Elders op de website lees je binnenkort het volledige verslag waarbij ook enkele weetjes over ANBI (mede dank aan Eric Jan Sobel van KC Barneveld). Aanwezigen kregen praktische tips en hulp van Pelpina Trip over social media gebruik in de praktijk. Met de filmpjes wordt nu her en der flink geoefend (binnenkort volgt er een poging tot vlog van mij...)

In de middag kwam Frank Schurink krachtig door met zijn Gedoe management. Met een dikke knipoog, veel humor en wetenschappelijke achtergrond over de werking van ons brein werden we uitgenodigd om toch vooral ook naar onszelf te kijken als we gedoe willen voorkomen. Met een welverdiende borrel sloten we af.

Ik wens alle Kiwanis vrienden een fijne feestmaand, met veel kindvriendelijke Sint acties, mooie Kerstdagen en een fantastische jaarwisseling!

Martien van der Meer
Gouverneur 2016 - 2017