Blog Gouverneur Martien van der Meer februari 2017

Iedere keer ben ik weer geraakt en positief verrast als ik in ons land bij Kiwanis op bezoek ben. Het is zo mooi om te ervaren dat wij als Kiwanis zelf de handen uit de mouwen steken om onze projecten te realiseren, met vaak als eindresultaat een positief saldo in geld, en daarnaast ook veel goodwill in de directe omgeving.

Het is fijn om te constateren dat steeds meer clubs de handschoen oppakken en op zoek gaan naar versterking en nieuwe leden. Zo geven we Kiwanis door aan een nieuwe generatie en wordt ons goede werk voor kinderen voortgezet.

Ik was samen met gouverneur elect Det Verhoeven in Gennep bij divisie 7, prima discussies en goede sfeer onder leiding van LG Wim le Clercq en begeleid door onze onvolprezen trainer Lindy Ward.

Zo was er ook een juiste mix van vermaak en leerzaam bij divisie 11 met als gastheren Kiwanis Club Delft met LG Michel Oldenburg. Hier doet men de presentatie ronde van de clubsuccessen op een echte zeepkist!

De oriëntatie op de wederzijdse samenwerking met partners is gaande, gesprekken met Save the Children, Linda foundation, No Kidding en niet te vergeten Kids Rights zijn gevoerd en er komen er nog een paar. Het ziet er naar uit dat we een goede doelen-webpagina gaan maken met een link over en weer.

Natuurlijk blijf ik graag contact houden met mijn eigen club Laren en we hadden samen met onze partners een puike nieuwjaarsbijeenkomst, gewoon thuis bij clublid Jaap Smuling en zijn wederhelft Gerda.

In Luxemburg was een extra ledenvergadering voor Kiwanis Europese Federatie en daarover is elders al veel toegelicht. Er worden nu prima stappen gezet om Kiwanis Europa vorm te geven en- we kunnen dit jaar zonder Convention fee als Europeanen deelnemen aan de International Convention in Parijs. Profiteer ervan, schrijf je in en deel in de atmosfeer en feestvreugde. Zeker ook omdat onze eigen Sjoerd Timmermans dit jaar president is Kiwanis Europa ( voor wie dat nog niet wist..)

Op de laatste maandag in januari mocht ik met Veronica samen de Cannerberg lezing bijwonen. Georganiseerd door Kiwanis Club Heerlen-Maastricht.

De lezing werd gegeven door Mw. Lilianne Ploumen, onze minister van Ontwikkelingssamenwerking en Buitenlandse Handel. Daarna schoof zij aan tafel aan voor gesprek, een bijzondere ervaring. De avond bleek vlekkeloos georganiseerd met als opbrengst een mooie cheque voor Start Up for Kids.

Martien van der Meer
Gouverneur 2016-2017