Blog Gouverneur Martien van der Meer juni 2017

Bij de boekenbeurs Kiwanis Dommelland Valkenswaard met Karin van Loon-Groenen (president) en Wil Mesman.

De maand mei begon voor Kiwanis met een trip door Polen. We bezochten Poznan, Lublin, Zamosc en Krakow samen met o.a. clublid Rene Meyer die ook voorzitter is van de Stichting Poolse Weeskinderen. Deze stichting zet zich al 25 jaar in voor weeshuizen in Polen, we bezochten er 4 deze ronde. Natuurlijk wordt ook daar de Kiwanis boodschap verkondigd en hadden we een rendez-vous met Kiwanis vrienden als Waldemar Szalas van hotel Prima in Pulawy.

PG Frans van der Avert is deze maand ook weer in Polen geweest en heeft ons positief bericht over de voortgang in Polen. Wat mij de hoop geeft dat we daar verder kunnen uitbouwen.

De week werd afgesloten met het bijwonen van de Duitse Kiwanis Congres in Frankfurt ad Oder, bij gouverneur Ralph Otto Gogolinski en in aanwezigheid van Kiwanis International President Jane Erickson. Zij heeft namens ons allemaal een boodschap van hoop voor kinderen, en een Kiwanis organisatie die wereldwijd weer groeit (!) Dit jaar zijn al 100 nieuwe clubs geopend. De volgende Duitse Gouverneur, G-Elect Axel Grötze-Rohen komt uit Xanten en spreekt goed Nederlands.

Tijdens het AB deze maand werd het beleidsplan en begroting voor 2017-2018 nader toegelicht - daarover kunnen alle leden ook meer lezen in het zojuist uitgekomen Kiwanis magazine. Bij het congres in Laren op 15/16 september staat het op de agenda.

Clubbezoeken gaan ook door en er wordt nu veel georganiseerd door het hele land heen. Vergeet niet je evenement aan te melden voor de website en de agenda. Afgelopen Hemelvaartsdag was ik samen met Veronica in Valkenswaard waar Club Dommelland Valkenswaard al 37 jaar een boekenbeurs houden. Tegenwoordig ook met CD's DVD's en LP's (vyniel). Zij exploiteren ook het hele jaar door een winkel met een doorlopende stroom aan inkomsten. Een gemengde club met 34 enthousiaste leden waarvan ik er een flink aantal heb mogen ontmoeten. De I van IMPACT hoef je hier niet uit te leggen....

Martien van der Meer
Gouverneur 2016 - 2017