Blog Gouverneur Martien van der Meer maart 2017

Gouverneur’s blog maart 2017

Begin februari kwamen we weer bijeen met het Algemeen Bestuur (Dagelijks bestuur en LG's) in Zeist. De tijd werd o.a. gebruikt om de regiobijeenkomsten van dit voorjaar in maart verder voor te bereiden en de diverse uitnodigingen zien er goed uit. Laat je maar eens verrassen en kom erheen. Dit is vernieuwing in de praktijk gebracht voor elkaar, en met elkaar. Ben ik trots op.

Vanuit clubbuilding en -councelling kregen we een update van Michel Oldenburg. Er lopen inmiddels een aantal serieuze initiatieven om nieuwe clubs op te richten dus dat gaat de goede kant op. We laten ons daarbij niet opjagen, beter degelijk en zo nodig iets meer de tijd nemen.

In de korte maand februari kon ik even bijtanken in de Zwitserse bergen met een stel Kiwanis vrienden -de zgn. Bellwald conferentie. Sportiviteit, goede gesprekken met lekker eten en een hoop- hoe kan het ook anders- lol.

Met een dosis extra rode bloedlichaampjes kan je er daarna weer helemaal tegen.

Bij mijn eigen Club Laren kregen wij hoog bezoek uit Den Haag van de directeur van het Prinses Christina Concours, de heer Feyo Sickinghe. Met een presentatie over jonge talenten (klassiek én jazz) om via muziek de ontwikkeling van kinderen te stimuleren wist hij ons te boeien. En je kunt hem zelf horen spelen binnenkort op het 34e Kiwanis Goois Jazz Festival door Kiwanis Club Naarden (zijn band heet Cool Dawn). Zet in je agenda, 25 maart, in 't Spant te Bussum.

Ja en dan het bezoek aan Kiwanis België/Luxemburg. In Leuven kwamen zij bij elkaar en Europese president Sjoerd Timmermans en ik waren als gast uitgenodigd. Op de foto zie je Marie-Paule Bollen (Gv), Jonathan Vermeeren (Pm) en Jan Cherlet (Sc).

Martien van der Meer
Gouverneur 2016-2017