Blog Gouverneur Martien van der Meer mei 2017

Gouverneurs blog Mei 2017

Aprilletje zoet -geeft soms nog een witte hoed! Hoewel het weer echt regelmatig al op het voorjaar begon te lijken was het toch nog vaak echt koud deze maand. Sneeuw heb ik niet gezien maar wel een hagelbui.

Tijd om de tuin aan te harken en ook een aantal nieuwe initiatieven te ontplooien bij Kiwanis in Nederland. We zijn blij met de eerste resultaten. Het vliegwiel komt langzaam maar zeker op gang met meer bezoek aan (regio) activiteiten, beter benutten van social media en lokale media aandacht, goede samenwerking tussen clubs en hier en daar ook divisies, en tot slot voorzichtig ook een kleine groei in het aantal leden. Dat laatste is mooi, het is immers de aanwas binnen het contingent van bestaande clubs. Als we de aangereikte tools nog beter benutten kan dat verder worden versterkt.

Het voorzichtige succes dat we nu samen bereiken gaan we proberen nog verder te versterken. Dat doen we door een multi-media benadering, we wedden niet op één paard zogezegd, maar doen meerdere dingen tegelijk. Door dit voorjaar een "nul-nummer" uit te brengen van een nieuw Kiwanis magazine. Kwalitatief drukwerk zoals bij Kiwanis in Duitsland of België (géén dure glossy natuurlijk!) omdat daar door een deel van onze achterban steeds weer om gevraagd wordt. Let dus op je brievenbus. Daarnaast door de actualisering van onze website. Die is al relatief up-to-date maar sommige dingen blijken moeilijk vindbaar. Neem eens een kijkje binnenkort, bijvoorbeeld bij de Newsroom waar (externe) media gemakkelijk alle mediaberichten en feiten over Kiwanis kunnen vinden. We gaan een keuzepagina inrichten waar een aantal goede doelen (fundspending) organisaties zich kunnen presenteren, om te beginnen de partijen waarmee we al in overleg waren. Zij verwijzen naar onze website en wij naar die van hen. Kruisbestuiving.

Het is mooi om te zien dat er diverse plekken in Nederland zijn waar bestaande en nieuwe kernen zich voorbereiden om Kiwanis Club te worden (15 leden). Als je bedenkt dat een Kiwanis lidmaatschap van rond de 100 euro /8,50 per maand ervoor zorgt dat wij daarmee een wereldwijd netwerk in stand houden. En dat dus al onze inspanningen (hersenen, spieren, euro's) netto ten goede komen aan de kinderen. Dan weet je waarom het nuttig is om voor je lidmaatschap te betalen.

Eind mei worden de begroting en plannen voor komend bestuursjaar 2017 - 2018 binnen de gestelde termijn bekend gemaakt.

Gelukkig dat er daarnaast nog ruimte overblijft voor clubbezoeken zoals bij Kiwanis club Tiel met het KIKKUH! diner met -inmiddels- vriend Pierre Wind, bezoek aan de Sterretjesdag voor kinderen van Kiwanis Club Ede, wijnspijsdiner bij Club Hilversum-Baarn en een skype call van de Europese board....

Martien van der Meer
Gouverneur 2016 - 2017