Blog Gouverneur Martien van der Meer november 2016

Inmiddels heeft iedereen de Kiwanis uitnodiging voor 19 november in hotel Figi te Zeist ontvangen en wellicht heb je de pagina al geopend. Er is veel zorg besteed aan het ontwerp van deze uitnodiging zelf, alsmede aan het programma van die dag; en daar wordt al goed op gereageerd. Kom –vooral als clubpresident of bestuurder - met je introducé naar deze dag boordevol nuttige info en vertier. Een thematisch World food café om de sleur van “spreker versus passieve luisteraar” te doorbreken; praktische uitleg over gebruik van social media; een heerlijke lunch en natuurlijk in de middag Frank Schurinck met zijn humoristische workshop Gedoe management. Met adviezen die zowel thuis als op het werk (en natuurlijk ook in je Kiwanis club) goed bruikbaar kunnen zijn.

Kortom, kom!

En neem iemand mee, liefst een nieuw of jong lid of belangstellende. Meld je aan via de knop op de pagina en bevestig je deelname nu.

Met Michel Oldenburg, LG van divisie 11, en ook onze landelijke club ondersteuner, waren we met Europese collega-Gouverneurs en “growth chairs” bij elkaar om alle ideeën, plannen en acties voor de komende tijd te delen en daarbij van elkaar te leren. Ons idee om de lokale gemeentebesturen aan te schrijven , daar waar nog geen Kiwanis club aanwezig is, om mede te bouwen aan het sociaal domein en de lokale culturele agenda, vond weerklank. Ook alle LGs denken mee over het opzetten van nieuwe club initiatieven in het land. Heb je suggesties dan zijn die natuurlijk welkom.

Daarnaast zijn we in gesprek met Kids Rights, deze organisatie geeft jaarlijks een Children’s Peace Price uit die door een Nobelprijs (Vrede) laureaat wordt uitgereikt. Mark Dullaert (de voorlaatste Kinderombudsman en oprichter van deze organisatie) komt naar ons congres toe in Laren op 16 september 2017. En we kijken nu ook (samen met Sjoerd) Internationaal verder naar de mogelijkheden. Meer nog dan voorheen willen we samenwerking die onze naamsbekendheid helpt ondersteunen en ons bijvoorbeeld helpt bij het vinden van nieuwe leden. Zodat wij ons doel –zoveel mogelijk kinderen helpen- kunnen realiseren.

In oktober hebben vele clubbesturen een bestuurswissel gehad en meestal gaat dat gepaard met enige ceremonie en de nodige gezelligheid eromheen. Bij mijn eigen club Laren was een stadsrondleiding georganiseerd in Weesp en vervolgens de maaltijd in fort Uitermeer. Een geslaagde avond en een kersverse voorzitter Iman Koster, die voorheen al in Belgie Kiwanislid was bij Club Zaventem en na zijn verhuizing bij ons aansluiting zocht en vond. Dat internationale Kiwanis verkeer komt vaker voor, onze clubgenoot Hens de Jong vertrok enige jaren geleden naar Cuaracao en sloot zich daar wederom aan bij Kiwanis Club Curacao.

Onze kersverse Gouverneur Elect Det Verhoeven ging (samen met Henk Oostdam) op bezoek bij Club Schouwen Duiveland om hen te feliciteren met hun 25 jarig bestaan. Bij die gelegenheid werd natuurlijk een cheque uitgereikt voor het goede doel en kon Det een lans breken voor meer dames in Kiwanis. Er is een initiatief voor een damesclub in Zeeland onderweg.

Mijn agenda loopt nu al aardig vol met Kiwanis afspraken, als je het leuk vind dat ik (samen met je LG) je evenement kom bezoeken aarzel dan niet om me een mail te sturen.

Martien van der Meer

Gouverneur 2016 - 2017