Blog Gouverneur september 2017

Gouverneur’s blog Augustus 2017

De komende weken is het dan zover: Clubs komen weer bij elkaar en iedereen wisselt vakantieverhalen uit. Plannen voor het nieuwe seizoen worden opgepakt.

Ik ga niet nog een oproep doen om je voor het congres in te schrijven. Daarvoor heeft de congrescommissie al een laatste mailing rondgestuurd. Er zijn al behoorlijk wat inschrijvingen en het zaterdagavondprogramma met het onvolprezen Metropole Orkest en Prinses Christina Concours laureaten is inmiddels uitverkocht.

Wat het echter extra bijzonder maakt is dat we tijdens onze Algemene Ledenvergadering kunnen kiezen uit 2 kandidaten die zich verkiesbaar hebben gesteld voor een positie komend jaar in de Kiwanis Internationale Board als Trustee (namens Europa). Elk Europees District kan slechts 1 kandidaat voordragen, dus zal er voor de Nederlandse voordracht gekozen kunnen worden tussen twee recent afgezwaaide Gouverneurs: Frans van der Avert en Henk Oostdam.

Dit belooft toch een spectaculaire "gentle competition" te worden tussen deze Kiwanis-gentlemen die hun sporen inmiddels ruimschoots verdiend hebben binnen Kiwanis. Heb je een voorkeur, dan weet je wat je te doen staat....kom naar Laren.

We krijgen internationale gasten uit Duitsland, onze sponsornatie Polen (die onze steun nu goed kan gebruiken!), Italië en Zwitserland. Onze Sjoerd Timmermans, KI-EF Europees voorzitter dit jaar, komt ook. Ik beloof jullie dat ik ze aan de tand zal voelen over het onderwerp Europa en Internationaal.

Let op, de uitreiking van de awards en de lintenwisseling vindt dit jaar op vrijdagavond plaats tijdens het vriendschapsdiner.

Wij hadden inmiddels alweer het laatste DB van dit bestuursjaar en ik geef nu iedereen gelijk die me gewaarschuwd heeft hoe snel een Gouverneursjaar voorbij vliegt. En ondanks dat denk ik dat we samen een hoop bereikt hebben. Voor onze organisatie. Voor de clubs. En de leden. En vooral voor de kinderen. Een Kiwanis lid kan het leven van gemiddeld zo'n 200 kinderen positief beïnvloeden. Prachtig. Daar doe ik het in ieder geval voor.

Ik zeg : tot ziens (hopelijk) in Laren, ik kijk er naar uit om al mijn oude en nieuwe Kiwanis vrienden van afgelopen jaar weer te ontmoeten.

Martien van der Meer

Gouverneur 2017-2018