Blog november 2021

Kiwanis: een vriendenclub met een missie

Beste Kiwanis vrienden,

Onze missie is: Serving the Children of the World. Onze sterkte is: we zijn vriendenclubs. Het is dan ook prachtig te mogen constateren dat in de maand oktober een 4-tal voormalige leden teruggekeerd zijn naar Kiwanis: omdat ze waarde hechten aan die vriendschap!

De Kiwanis Golden Nederland telt inmiddels 16 leden en is begonnen ideeën te genereren om een bijdrage te leveren via sociale projecten. Het is jammer dat de Kiwanis Golden Midden Zeeland, welke onder bezielend leiderschap 4 jaar geleden opgericht werd, besloten heeft om verder te gaan als vriendenclub.

Is de tijd aangebroken om na te denken over alternatieve lidmaatschapsvormen? "Vrienden van Kiwanis" die graag een steentje bijdragen om het Kiwanis gedachtengoed uit te dragen en daarmee te helpen een beter leven voor kinderen te realiseren. "Vrienden van Kiwanis" die wel formeel lid zijn van een club en een contributiebijdrage leveren, maar niet aan de reguliere vergaderingen en projecten deelnemen. Misschien inspireert dit enkele clubs om voormalige leden te benaderen.

Installatie Luitenant Gouverneurs Limburg Zuid

Op 13 oktober zijn Emmy Ruber en Luciene Dieteren (KC Sittard Geleen Land van Gulick) via de overdracht van het lint geïnstalleerd  als LG door oud LG Fons Alberts in aanwezigheid van de Gouverneur. Emmy en Luciene gaan deze rol gezamenlijk invullen (samen sta je immers sterker). Emmy is ook lid geworden van de commissie Leden Groei.

/imagecache/lg/uploads/2021/11/gov-emmy-lucienne-1.jpg

Nieuwe voorzitter commissie  PR/Communicatie

Michel Oldenburg heeft de voorzittersrol overgenomen van Frans van der Avert. De PR/Communicatie commissie gaat zich het komende jaar concentreren op Groei/verjonging/vernieuwing en ondersteuning geven aan het Lustrumproject Het Vergeten Kind (naamsbekendheid Kiwanis). De commissie is op zoek naar leden die het team willen versterken.

Kiwanis Vrouwendag

Het is verheugend dat vele clubs de draad weer oppakken. Zo ook de commissie Vrouwen bij Kiwanis onder leiding van Lindy Ward! Reserveer alvast de datum: zaterdag 2 april 2022 in Apeldoorn. Met slechts 15% vrouwen bij Kiwanis zijn er nog veel groei mogelijkheden. Zie ook de diverse initiatieven voor nieuwe damesclubs.

Piet Derks

Gouverneur Kiwanis Nederland 2020-2022