Boekenmarkt zondag 26 september 2010 Venray

Dit jaar houdt Kiwanisclub Schieëpersland haar jaarlijkse boekenmarkt op zondag 26 september, gecombineerd met de koopzondag in het centrum van Venray. Locatie van handeling is het vernieuwde Schouwburgplein. Zondag staat met name ook het kinderboek in de schijnwerpers. De boekenmarkt is van 11.00 tot 17.00 uur

De boekenmarkt werd vorig jaar bij het gemeentehuis gehouden vanwege de herinrichting van het centrum. Nu is de markt weer terug op de oude plek waar nog meer ruimte is voor nog meer boeken.

Door een andere indeling kan de Kiwanisclub ook meer marktkramen neerzetten. Echter, de kwaliteit van ons aanbod is ook hoog. “We hebben ons daarbij laten adviseren door een deskundige uit de boekenbranche. Samen met de professionele boekverkopers hebben we in totaal ruim 45 kramen”, aldus Jos Valks van Kiwanisclub Schieëpersland..

De club zelf heeft ook een brede selectie die continu wordt aangevuld. “Wij hebben bij het Kunstencentrum een boekenkist staan waar toch veel mensen hun oude boeken naar toe brengen. Daarnaast kunnen mensen, als ze een grote partij boeken hebben, met ons contact opnemen via de website www.kiwanis.nl/schieeperslandvenray. Een van onze leden haalt die dan op of er wordt een afspraak gemaakt bij de sorteerlocatie op het St. Annaterrein.”

Dit jaar wilt de Kiwanisclub een speciale tent inrichten met kinderboeken. “We hebben al een ruime collectie maar dat kunnen er altijd meer zijn. Kinderboeken en stripverhalen zijn dan ook van harte welkom”, aldus Valks.

Verder richten de Kiwanis ook een horecatent in zodat de boekenmarktbezoekers voorzien kunnen worden van een natje en een droogje. Dit alles uiteraard voor het goede doel. Dit jaar is gekozen voor ’t Raayke in Tienray. Dit centrum voor crisisopvang van kinderen is op zoek naar een aantal fitnesstoestellen om de kinderen actief bezig te houden. Kiwanisclub Schieëpersland wil daar een bijdrage aan leveren.

Dus, heeft u oude (kinder)boeken, breng ze naar de boekenkist in het Kunstencentrum of neem via de website contact op met Kiwanisclub Schieëpersland.