Busreis Kiwanis Geleen - 8e ouderenbusreis 2014

Kiwanis Geleen staat volledig achter de doelstelling van de Kiwanis organisatie: “serving the children of the world”. Maar… we vergeten hun grootouders niet.
Iedere 2 jaar maken wij met iets oudere mensen een tocht door Zuid Limburg en de Belgische Voerstreek. Onze gasten worden aangedragen door huisartsen, dagzorg centra en door de leden zelf. Dit jaar varieerde de leeftijd van 75 tot en met 95 jaar. Totaal gingen er 54 mensen mee.

’s Ochtends worden de mensen door onze leden opgehaald en na op een centraal punt (Café Amadeus markt Geleen) koffie met vla gegeten te hebben, vertrekken wij met de bus. Onze eerste stop dit jaar was het mijnmuseum in Heerlen. Hierbij bleek (wel verwacht trouwens) dat er veel oud mijnwerkers bij waren. Zowel de verhalen als de tranen over de staatsmijn Maurits (Geleen) kwamen spontaan los.
Na een mooie tocht, met steile afdalingen!, hebben wij allen genoten van een goede lunch op het Drielandenpunt. Hoogtepunt natuurlijk, zeker omdat er een optreden was van een super goede muziek groep, die samen met onze doelgroep, het hele Limburgse repertoire hebben gezongen. Lievelingslied was, is en blijft “geneet van t laeve, zolang este kins, maak sjpas en plezeer, doe laefs toch mer ins”. Leven en plezier maken hebben we deze dag met zijn allen, zeer zeker gedaan.

’s Middags een tocht door België met een zonnige stop op een mooi terras in Teuven. Het moeder de Gans bier smaakte prima. Om 17.00 uur weer terug naar Geleen, waar de leden van Kiwanis Geleen de ouderen vervolgens zelf terug brachten naar hun huis. De mensen waren allemaal super enthousiast en dankbaar. Er zijn aan deze dag geen kosten verbonden voor onze gasten. Misschien een goed idee voor andere Kiwanis clubs.