Charity Dinners 2010 Kiwanis Club Apeldoorn

Na het succes in 2009 gaan de Passerel, locatie Het Oude Kantongerecht, en Kiwanis Club Apeldoorn (KCA) ook dit jaar weer een “Goede Doelenproject” organiseren. Op vier vrijdagavonden in september/oktober 2010 worden Charity Dinners georganiseerd.

De Passerel www.de-passerel.nl is een in Apeldoorn gevestigde zorginstelling die zich richt op de begeleiding en ondersteuning van mensen met een verstandelijke handicap. Zij exploiteert daartoe een groot aantal voorzieningen waaronder Het Oude Kantongerecht, een (door verstandelijk gehandicapten onder begeleiding gerund) restaurant.

Leden en partners van KCA werken samen met cliënten en personeel van Het Oude Kantongerecht in restaurant en keuken en realiseren op deze manier een feestelijk diner.

Uiteraard doen we dit om geld te genereren voor een goed doel. In 2009 is gekozen voor het Kinderhuis Chance in Razlog Bulgarije.

Chance is een dagvoorziening voor kinderen met een verstandelijke beperking. De kinderen gaan ‘s avonds weer naar hun gezin. Momenteel verblijven er in het dagcentrum 6 kinderen die te maken hebben met mishandeling en verwaarlozing in hun gezin. Zij zouden doorgeplaatst moeten worden naar een van de grote internaten. Om dit te voorkomen is er een plan gemaakt om een gezinstehuis voor 8 kinderen te bouwen als onderdeel van het dagverblijf.

Gekozen is voor Chance omdat De Passerel al een jaren durende samenwerking heeft met deze Bulgaarse partner en daarom garant kan staan voor een juiste besteding van de gelden.

Het project kost 25.000 euro. In 2009 heeft het samenwerkingsproject 10.000 euro opgeleverd. Dit jaar gaan we daarom nog een keer voor Razlog met de intentie de resterende gelden bijeen te krijgen.

In 2009 hadden we vier thema-avonden: Doelgroep, Apeldoorn, Culinair en Bulgarije. Dit jaar kiezen we ervoor om vier maal een topkok in huis te halen. Momenteel wordt er nog overlegd met kandidaten. Naast de topkok zal er aandacht zijn voor entertainment tijdens het diner en zullen de gasten worden geïnformeerd over het Kinderhuis in Bulgarije.

Ook dit jaar bieden we een compleet menuarrangement aan voor 50 euro per couvert. Voor dit bedrag helpt u mee om het gezinstehuis te realiseren. Daarnaast krijgt u hiervoor een goedverzorgde, genoeglijke avond. Het menu zal bestaan uit een amuse, twee voorgerechten, een hoofdgerecht, dessert en koffiecomplet. Het hoofdgerecht en dessert worden gepresenteerd in buffetvorm.

Het arrangement is inclusief wijn, bier of frisdranken.

U kunt zich nu al aanmelden door een mailtje te sturen naar oudekantongerecht@de-passerel.nl

De diners zullen worden gehouden op vrijdag 10, 17 en 24 september. De afsluitingsavond zal zijn op vrijdag 1 oktober 2010. Hier kan nog in worden gewijzigd omdat het overleg met de koks nog niet is afgerond.

Indien u een voorkeursavond hebt en zelfs al weet met hoeveel personen u komt, vermeld dat dan in de mail.