Charter Club Zoetermeer & De Hoop

Sinds 13 september is ook de stad Zoetermeer een Kiwanis Club rijker. Kiwanis Zoetermeer & De Hoop schenkt Het Logeerhuis Zoetermeer € 2.400,- na officiële erkenning als serviceclub!

Kiwanis Zoetermeer & De Hoop is een gezellige en gevarieerde groep ondernemende mannen en vrouwen met een gemiddelde leeftijd van 40 jaar die elkaar inspireren en een actieve bijdrage leveren aan een betere maatschappij waarbij kinderen centraal staan. De drie belangrijkste pijlers waarop de Kiwanis leden aan het motto: ‘Serving the children of the world’ invulling geven zijn: ‘Fun, Friendship and Fundraising’.
Afgelopen zaterdag is Kiwanis Zoetermeer & De Hoop door Kiwanis Nederland en Kiwanis International officieel erkend als club. Dit heugelijke feit is samen met ruim 200 leden en sympathisanten gevierd in en om de oude dorpskern van Zoetermeer. Na een gastvrij ontvangst in Lunchcafe De Zoetelaar door medewerkers van Ipse De Bruggen, hebben de aanwezigen 's middags samen met hun kinderen enthousiast deelgenomen aan diverse workshops en wandeltochten.
Om 17.00 uur startte de Charter, het officiële gedeelte voor de erkenning als Kiwanis Club. Voorzitter Michel Oldenburg opende de zitting met een bezielende toespraak over de nieuwe Kiwanis Club, die landelijk onder de naam Kiwanis Zoetermeer bekend is. Als speciale gasten hielden Burgemeester Charlie Aptroot en de Gouverneur Hennie Beuving van Kiwanis District Nederland een toespraak. Burgemeester Aptroot is blij met de komst van een officiële Kiwanis Club in Zoetermeer. Hij benadrukte in zijn toespraak dat het vrijwilligerswerk en de netwerken in Zoetermeer zeer belangrijke functies vervullen.

Monique Plantinga (founding member Kiwanis Zoetermeer & De Hoop), Scott van der Leeuw (secretaris Kiwanis Zoetermeer & De Hoop) overhandigen cheque aan Ipse de Brugge Zorghuis

Tevens hebben de voorzitters van Kiwanis Delft en Kiwanis Westland, twee clubs die het fundament hebben gelegd voor Kiwanis Zoetermeer & De Hoop, een motiverende speech gehouden over de prachtige nieuwe serviceclub van Zoetermeer. Vervolgens overhandigde Kiwanis Zoetermeer & De Hoop namens de deelnemers en sponsoren een cheque van € 1.200 aan Het Logeerhuis Zoetermeer, een initiatief van Ipse de Bruggen. Dit mooie bedrag is door het Nationaal Fonds Kinderhulp verdubbeld. Enkele bewoners en medewerkers van Het Logeerhuis waren samen met de deelnemers aanwezig om de zeer geslaagde dag af te sluiten met een gezellige borrel. Bij vertrek ontvingen de aanwezigen een vooraf bestelde Goodybag. Zowel de tas als de inhoud, bestaande uit lokale en duurzame producten, waren volledig gesponsord door ondernemers uit de Dorpsstraat en Zoetermeer.

Gouveneur Kiwanis Nederland Hennie Beuving overhandigt charter certificaat aan Michel Oldenburg president Kiwanis Zoetermeer & De Hoop

Gouveneur Kiwanis Nederland Hennie Beuving overhandigt de officiële kiwanis bel aan Michel Oldenburg president Kiwanis Zoetermeer & De Hoop

Kiwanis Zoetermeer & De Hoop bedankt de aanwezigen en de sponsoren: Bakker Ammerlaan, Benthe Hobby, Blomsma Groep, Boerderij 't Geertje, Drankengroothandel Boonekamp, Golden Tullip, Hidalgo, 't Kaashuys Zoetermeer, De Kleine Veiling, De Nobel, Dentalmind Tandtechniek, Smartid services en Worrell & Jetten Accountants & Adviseurs.

Door bovenstaande activiteiten met en voor kinderen te doen, kan Kiwanis Zoetermeer geld bijeenbrengen voor logeerhuis Langeberg van Ipse de Bruggen in Zoetermeer. Ipse de Bruggen ondersteunt kinderen met een verstandelijke en meervoudige handicap in het dagelijks leven en het 'meedoen' in onze samenleving. Kiwanis is een internationale organisatie van serviceclubs met als motto 'Serving the children of the world'. De club helpt mee aan het realiseren van doeprojecten ten behoeve van kinderen. In onze club zitten ondernemende mensen die elkaar in een gezellige sfeer inspireren en die een actieve bijdragen leveren aan een betere maatschappij.

Meer informatie over Kiwanis Zoetermeer vindt u op facebook of op www.kiwanis.nl/zoetermeerdehoop.
kiwanisdehoop@gmail.com of bel even met Michel Oldenburg (06-24906738)